Even wachten met maatje?

Gestart door Koekie2015, maart 14, 2015, 19:10:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koekie2015

Hoi allemaal,
Mijn parkietje Koekie is nu ruim 8 weken jong. Het is een mannetje.
Hij is nog niet tam maar ik doe mijn best.
Hij fladdert in ieder geval niet als ik met mijn hand in de kooi zit. En is een paar keer op mijn vinger geweest.
Hij is nog wel een beetje bang maar meer erg op zijn hoede. Hij eet makkelijk Trosgierst  uit mij  handen en ik kan hem tijdens het eten met een vingertjes zachtjes kroelen op zijn koppie. Vind hij geloof ik wel lekker want soms dan kantelt hij zijn koppie zodat ik goed bij zijn wangetjes kom.
Dus ik merk beetjes aan vooruitgang.

Ik wil graag op zoek gaan naar een maatje voor hem.
Nu heb ik gelezen dat 2 parkietjes tam maken ook kan.
Maar is er geen grote kans dat Koekie niet meer uit mijn hand zal eten door het gedrag van de nieuwe? En ik daardoor weer terug bij af ben (ik ben al erg blij dat dat ik em aaien).
Of is het beter om er nog 1 bij te nemen wanneer Koekie (beetje) tam is?

Ik moet erbij zeggen dat wij al een moeilijke start hebben gemaakt doordat ik hem in zijn eerste week bij mij, medicijnen moest toedienen.

Kan iemand mij adviseren?
Groetjes!

Samm

Lees het forum even goed door, er is heel veel over geschreven zowel voor als tegens en ervaringen hierin, je zou namelijk zelf een keuze moeten maken en dit kun je het beste doen door je goed in te lezen!
Ik zeg gelijk een maatje, het zijn groepsdieren namelijk en horen met meer gehouden te worden, maar pietje is weer tegen en klaasje heeft weer een andere mening.

Koekie2015

Het is inderdaad een keuze die ik uiteindelijk zelf zal moeten maken. En ik heb eerst gezocht voordat ik een topic opende. Ik kon geen reactie vinden wat op enigszins een beetje op mijn situatie slaat (naar mijn mening). Maar goed, ik wacht wel met een maatje. Bedankt voor je reactie.