Miep zoekt maatje

Gestart door Lindy1990, maart 13, 2015, 22:02:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lindy1990

Hoi allemaal!

Omdat dit mijn eerste bericht is zal ik mijzelf even voorstellen!  :)

Mijn naam is Lindy, woon in Zwolle, studeer in Leeuwarden en sinds een weekje heb ik een huisgenootje genaamd Miep!
Miep is letterlijk bij ons naar binnen gevlogen! Na tevergeefse pogingen gedaan de eigenaar te vinden (er hadden zich 4 eigenaren gemeld maar geen van allen konden haar omschrijven) knaagde de gedachten dat ze zou eindigen als slangenvoer, het voelde niet juist haar mee te geven..... Dus.... hebben we haar zelf geadopteerd! Misschien een foute gedachten om haar zo te 'kapen', maar het heeft mij veel tijd gekost om deze beslissing te maken omdat ik graag het juiste wou doen. En ik ben erg blij met Miep, en Miep is ook wel (redelijk?) tevreden hier!
(Wees eerlijk, als het jou vogel is vraag je toch ook om het welzijn van het beestje, en stond je te popelen om haar op te halen? Dat deden ze geen van allen..)


Maak kennis met Miep!

Een handtam jonge dame met haar eigen willetje. In het begin enorm bang en kroop diep weg in mijn mouw of sjaal... Maar sinds haar eerste dag bij mij,kwettert en schatert ze als ze rond fladdert, heeft ontdekt dat een schommeltje dikke pret is en geeft precies aan wanneer ze wil slapen (Gaat dan haar kooi in en het is gelijk duidelijk dat mevrouw toe is aan haar slaapje)

Maar....ze zit op dit moment alleen...  :-\
Dit vind ik persoonlijk vreselijk sneu! Ik heb zelf in Avifauna gewerkt en heb ervaren hoe een parkiet in een groep leeft, en om Miep alleen te zien breekt mijn hart. Ik wil een partner voor haar vinden! Ik voel mij er echt schuldig bij als ik de radio heb aangezet en de deur achter mij dichtrek om naar school te gaan..

Alleen... kan ik op dit moment niets vinden, op Google,Marktplaats... Noem maar op! (alleen maar sites van mensen die de hobby hebben gestaakt..)

Dus leg ik mijn vraag graag bij de echte kenners hier neer!

Kennen jullie misschien iemand in de omgeving van Zwolle (liefs fietsafstand) die een parkiet in de aanbieding heeft? Ze krijgen bij mij de ruimte om te vliegen op mijn (studenten) kamer als ik thuis ben! Dus dat varieert van 4 tot 8u op een dag :)  Ook zijn mijn huisgenoten al helemaal dol op Miep en staan te popelen om op te passen, laat staan als er nog een extra verenbolletje bij komt! Ik praat als ik thuis ben (te) vaak met haar, en zal dit dus ook met haar toekomstige partner doen, Miep brabbelt en fluit dan ook al terug om het gesprek lopende te houden!

Kunnen jullie Miep aan de man(voorkeur) helpen? ;-)

Ik hoor het graag!
Groetjes!
Lindy

lisa_1

Hoi

Ik heb hier niets zitten (nou ja, ik ben juist ook op zoek naar een maatje voor mijn parkiet ;) )
Maar ik wil toch even advies geven aan de hand van je foto.

Ik raad je echt aan die spiegel weg te halen. Dat ziet ze als een ander parkiet, en ze kan heel raar gedrag gaan vertonen.

Verder: is die kooi rond? (Kan door de foto komen)
Een rechthoekige kooi is toch geschikter.

En inderdaad zeker voor een man gaan! Met een ander vrouwtje erbij gaat het waarschijnlijk niet goed.


Veel plezier met Miep!

Lindy1990

Nou..ja...dat spiegeltje. :)  Mijn vorige vogel vond een spiegeltje helemaal te gek, Miep vind het spiegeltje wel maar doet er weinig mee, naast af en toe met het belletje spelen, vandaar dat deze er nog hangt. Geen gek gedrag te bespeuren bij haar.

Betreffende de kooi, deze is inderdaad rond, maar wel groot. Er moest gewoon een kooi komen, we hadden een improvisatie kooi gemaakt van een prullenbak maar daar kon ze geen week in zitten omdat het veel te klein was. (Deze komt van de kringloop winkel.) Nieuwe kooien zijn mij gewoon te duur en dit was er eentje die zo meegenomen kon worden. En ze zit toch vaker buiten de kooi dan in de kooi en zover ik zie vind Miep de kooi zelf ook prima ;)