Risico bij aanschaf?(bloedmijt ect.)

Gestart door N@th@lie, maart 09, 2015, 17:36:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

N@th@lie

Hallo ik heb vanmiddag de zoekfunctie gebruikt omdat ik info zocht over kooien omdat wij graag 2 parkieten zouden willen kopen.We hebben nog nooit eerder vogels gehad.Maar tijdens het zoeken kwam ik een topic tegen over bloedluis bij parkieten.Ik dacht huh??Dat is toch een kippen aangelegenheid?Maar nu zag ik nog meer topics over bloedmijt en vroeg me af hoe groot is het risico dat ik 2 parkieten koop met bloedluis?En waar kan ik dan het beste parkieten kopen?Ik kijk steeds op marktplaats en dat zijn toch vaak kwekers/handelaren met veel vogels.Of is Intratuin,Petsplace etc dan beter?En hoe groot is de kans dat een huisparkiet mijten oploopt?Op internet als ik google dan gaat het vaak om de bestrijding en dan in houten hokken en volieres,maar niet over vogelkooien met ijzeren tralies en plastic onderbakken.Ik hoop dat jullie me op weg willen helpen met raad.

Groetjes Nathalie



lisa_1

Mijn vogeltjes (binnen) hebben mijt gehad, waarschijnlijk door een open raam naar binnen gekomen.
Dus ja, ook binnenvogels kunnen parasieten krijgen.
De mijten waren overigens makkelijk te bestrijden, gewoon de kooi en omgeving schoon maken en de vogels met een spulletje behandelen. Ik was er binnen een week vanaf.

Ik vind de beste plaats om een vogeltje uit te zoeken een goede fokker, ik houd niet zo van vogels in dierenwinkels (ze weten er vaak niet genoeg vanaf).

Ik weet niet waar je woont en hoeveel je wilt reizen, maar je kunt ook altijd hier kijken voor vogels http://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/zoek-asieldieren/vogels

N@th@lie

Bedankt voor je reactie en dat van de asiels,helaas erg ver bij ons vandaan(maar op zich een heel goed idee).Ik heb gekeken op de website van Beaphar en zag dat er echt veel middeltjes te koop zijn tegen mijten,luizen en ander ongedierte en ik hoef dus niet direct in de stress te schieten mocht het zo ver komen.Over aankopen bij kwekers,ja die zitten hier zat dus dat is geen probleem en ik zou het liefste graag Engelse parkieten willen.Eerst maar stap voor stap alles zoeken en kopen.De eerste stap is natuurlijk zoveel mogelijk informatie zoeken,en dan kooi ect en als laatste de parkietjes. ;D

Kleintjes

Normaal gesproken hebben huisvogels geen enge beestjes. Tuurlijk, kan altijd wel eens gebeuren, net als dat je zelf de kans hebt op beestjes ;)

't Risico is echter erg klein, dus om vooraf 'in de stress te schieten', is eigenlijk niet nodig. Ben trouwens geen voorstander, om zelf meteen met middeltjes in de weer te gaan, als er iets is. Beter eerst goed uitzoeken *wat* 't is. Soms is 't middeltje niet goed.

Kwekers hebben (meestal) verstand van zaken. Informeer je eerst heel goed voordat je tot aanschaf overgaat. Hiermee bedoel ik niet aleen: Les je in, en dergelijke; maar ook: vraag in de omgeving (of via internet via Google of zo) naar ervaringen met 'n bepaalde kweker.
Er zijn kwekers die zogenaamd goed te boek staan, maar waarover tig klachten zijn. Zo zijn er ook onbekende kwekers, die juist als erg goed staan. Je weet maar nooit ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

N@th@lie

Ik heb inmiddels erg veel gelezen en ook filmpjes bekeken op Youtube over parkieten.En ik heb op basis daarvan besloten dat ik denk dat parkieten houden voor mij toch niet echt is wat ik wil,en dus mag mijn account hier verwijderd worden want ik kan verder nergens over mee praten. ;) Veel plezier allemaal met jullie vogeltjes! :-*
Groetjes Nathalie