Te grote kooi

Gestart door Koekie2015, maart 06, 2015, 15:39:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koekie2015

Hoi allemaal,

Ik zou graag een second opinion willen voordat ik de kooi aanschaf. Ik kan het namelijk vanavond nog ophalen.

Momenteel zit mijn grasje in een lekkere grote kooi (was eerst het huisje van mijn valkje).
Het probleem is dat de afstand van de spijlen veel te groot zijn. En de kooi is hoger dan dat tie breed is.

Nu heb ik er 1 gevonden op Marktplaats. Volgens een lid op deze forum zouden de maten voor 1 grasje zijn: 50x30x50 en voor 2 grasjes: 60x32x55.

De kooi die ik heb gezien is: 60x33x56 dus groot genoeg voor 2 grasjes, toch??

Ik zal de voederbakjes sowieso vervangen en de slijtstok verwijderen

Dit is em:




Zal ik em nemen?  :)

Ik heb er trouwens nog 1 gezien. Maar die heeft geen ladebak. Waarom is de ladebak zo belangrijk? Voor het schoonmaken? Want het lijkt mij makkelijker om de kooi steeds grondig schoon te maken als de kooi er gewoon af kan. De randen worden natuurlijk ook onder gepoept.

Het gaat om de rode:



Koekie2015

Oh, laat de rode maar zitten...ik zie dat die verticale spijlen heeft  :-X

Pam

#2
Hoi Koekie,
Ik denk dat de kooi best wel groot genoeg is. Ik heb een foto van mijn kooi bijgevoegd, die lijkt er wel een beetje op. (De vogeltjes op de foto leven helaas niet meer maar ik heb er ondertussen al wel weer twee !)
Ik haal ook de hele kooi er af om schoon te maken maar om de bak leeg te gooien is een ladebak erg makkelijk.
Toedels Pam en Willem

Kleintjes

De sltijtstok zou ik niet weg doen, mits je hem maar grondig schoonmaakt.

Ik ga liever voor "hoe groter, hoe beter." Als je vogeltje(s) er uit kunnen, lijkt me de kooi geen probleem :) Als ze er uit willen, dat is natuurlijk ook altijd afwachten ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Koekie2015

Bedankt Pam & Kleintjes!
Ik heb de kooi! (Jeejj)

Ik dacht altijd dat die slijtstok slecht is voor de pootjes. Dat ze te grof zijn. Dat is dus niet zo?
Koekie zal veel buiten de kooi mogen.

Toen ik vandaag thuiskwam zat Koekie op mij  eettafel..ontsnapt! Dus ik ga de kooi gelijk schoonmaken en in gebruik nemen. Hoe kan ik dat het beste doen. Gewoon met een sopje? (Afwasmiddel of allesreiniger of ....?.....) en uiteraard goed afspoelen.

De kooi is groter dan ik had verwacht...superblij ermee

Kleintjes

Dettol zou 't beste zijn, aangezien dat extra hygiënisch is.
Heet sopje met allesreiniger zou 't ook kunnen doen, mits de kooi niet te vies is (sommige mensen maken hun kooien bijna nooit schoon :S ). Uiteraard, zoals je al schreef, goed heet afspoelen :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Samm

Je kan na het schoonmaken de kooi ook onder de douchen zetten, spoelt makkelijk af :)

Koekie2015

Nogmaals dank dames!

Ik ben gewoon met de kooi onder de douch gegaan  :P
Het is gelukt. Alles is schoon. Ik heb het gewoon met allesreiniger gedaan en goed afgespoeld met heet water.
De grote kooi gaat in de verkoop   :)

Ik denk dat het Koekie erg bevalt. Die zit nu steeds op een andere stok en verkent de boel.

Mission accomplished!  8)

Sara

#8
Nog over de slijtstok: deze slijtstokken zijn goed voor grasparkietjes. Op het forum gaat het soms over de hulzen om rond de zitstokken te doen en deze zijn inderdaad te ruw (lijken net schuurpapier voor parkietenpootjes), dat is dus iets anders dan zo'n slijtstok.
Veel plezier met de nieuwe kooi in ieder geval! :)

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Koekie2015

Bedankt voor je info Sara. Ik heb de slijtstok gewassen en teruggeplaatst. Koekie vind zijn nieuwe kooi leuk. Door het geven van antibiotica kan ik hem helaas nog niet tam maken. Woensdag is de laatste dag en dan kan ik beginnen!