Gaat Al Beter!

Gestart door Parkieten-Fraekyy, december 02, 2005, 19:57:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkieten-Fraekyy

;) Basje is nu al iets tammer. ik ben nu 5 dagen bezig en hij heeft al bijna op mijn vinger gezeten.
eerste heb ik hem weer een beetje aan mijn stem laten wennen. ik heb tegen hem gepraat, daarna heb ik hem aan mijn vinger laten wennen door mijn hand in de kooi te steken. hij vloog al veel minder snel weg en naar een paar dagen bleef hij rustig zitten. daarna heb ik tros gierst in mijn hand gehouden en rustig naar hem toegegaan.
toen ik dat vandaag deed, ging hij bijna op mijn vinger zitten. :D

boek ik vooruitgang??

-xXx- Dian :lol:

Sara

Je boekt inderdaad héél goede vooruitgang :D
NU moet je grasparkietje je nog helemaal in vertrouwen nemen en dan kun je ook beginnen te genieten van de stoute streken van je grasparkietje ;)
Wat leuk dat je grasparkietje al zo tam is..Bij mij was m'n eerste grasparkietje ook eerst heel braaf en rustig maar toen hij mij eens in vertrouwen had genomen begon hij ook met m'n voeten te spelen zoals een stukje brood van de kooi gooien,dan raaptte ik het op en hij gooide weer zo 8 keer opnieuw :D

Veel plezier met je grasparkietje,Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Parkieten-Fraekyy

CiteerJe boekt inderdaad héél goede vooruitgang :D
NU moet je grasparkietje je nog helemaal in vertrouwen nemen en dan kun je ook beginnen te genieten van de stoute streken van je grasparkietje ;)
Wat leuk dat je grasparkietje al zo tam is..Bij mij was m'n eerste grasparkietje ook eerst heel braaf en rustig maar toen hij mij eens in vertrouwen had genomen begon hij ook met m'n voeten te spelen zoals een stukje brood van de kooi gooien,dan raaptte ik het op en hij gooide weer zo 8 keer opnieuw :D

Veel plezier met je grasparkietje,Groetjes
[snapback]17677[/snapback]

bedankt! mischien doet mijn parkiet dat straks ook wel! :D  :D  :D :D

janet simone


hallo Dian,

Wat leuk dat je zo enthousiast bezig bent. Ik heb mijn parkiet Puck nu dik 2 maanden en heb regelmatig advies gevraagd en het gaat redelijk goed.
Waar ik het meeste moeite mee heb is geduld!!!!!!!!!!!!!!! en dat is nou net wat je nodig hebt. Ik wilde veel te snel en heb nu gemerkt dat Puck een parkiet is die meer tijd nodig heeft. Dit is dan ook wat ik hem moet geven, maar ik geniet elke dag van hem. Overdag ben ik de enigste in huis en heb dan ook hele gesprekken met Puck. Als je goed oplet reageert hij steeds meer op mij. Maar het gaat niet snel daarom wees inderdaad met elke vooruitgang blij en heb geduld. Soms gaan er dingen heel snel zoals dat Puck zeer snel wel even op mijn vinger zat. Wat langer duurde was het met speelgoed spelen en murmelen inzichzelf (dat is trouwens geweldig).
Vooral doorgaan met oefenen.

Groetjes Janet