Bruine plek/gaatje in snavel

Gestart door AngelaNijbroek, februari 24, 2015, 22:03:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

AngelaNijbroek

Hallo allemaal,

Eén van mijn parkieten, de gele, heeft sinds een paar dagen iets geks op zijn snavel.
Het begon met een klein bruinig vlekje. Ik dacht; misschien heeft hij zich gestoten. Het is nogal een waaghals, hij is altijd erg druk ;)
Twee dagen later leek het wel alsof er een soort gaatje zit in de snavel, precies bij dat bruine plekje.
En nu weer twee dagen later is het bruine plekje nog even groot, maar lijkt het een beetje wittig te worden erom heen. Oftwel: de snavel veranderd steeds na een paar dagen.

Dan ga je natuurlijk googlen en kom je allemaal enge dingen tegen zoals snavelrot etc. Als dat zo is, dan zou onze andere Parkiet nu ook al besmet moeten zijn. Dus we gaan haar goed in de gaten houden.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Bij deze twee foto's van de eerste dagen.

Groetjes Angela

Loeky

Hallo, Heeft de parkiet zich bezeerd?  Het lijkt een bloedplekje in de snavel. Als je het niet vertrouwd zou ik een vogelarts raad plegen? Eet de parkiet wel goed?
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

AngelaNijbroek

Ja, Bowie eet wel gewoon goed. Ik weet niet of hij zich bezeerd heeft. Ik heb in ieder gebal niks zien gebeuren. Maar hij is een beetje omhandig, dus landt wel eens verkeerd enzo;) misschien een keer op z'n snavel gevallen? Geen idee