Welke parkiet??

Gestart door jolien, februari 21, 2015, 22:06:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jolien

Hallo,
Ik zou graag een parkiet houden die kan praten, sociaal is maar geen schreeuwer is. Zelf dacht ik aan een muisparkiet,halsbandparkiet of een zonneparkiet? Maar blijkbaar zijn de muisparkiet en halsbandparkiet zeer grote lawaaimakers?
Weet soms iemand een ideaale parkiet die voldoet aan mijn eisen?

Iris7

Iedere parkiet is anders, je kunt geen vogeltje nemen die helemaal doet wat jij wil. Dat is toch ook niet leuk? Parkieten hebben een eigen willetje, dus ze praten alleen als ze er zin in hebben. Zo is het ook met schreeuwen, sommige zijn introvert en andere heel extravert. Neem niet twee poppen, dan krijg je hoogstwaarschijnlijk slaande ruzie.

Bedoel je met 'sociaal' dat een parkiet naar jou toe trekt? Dat hangt ook van het beestje af. Je kunt parkieten ook beter in even aantallen houden en dan trekken ze naar elkaar toe. Dit betekent niet dat je parkieten jou negeren.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

jolien

Ja maar sommige eigenschappen zijn toch specifiek aan een soort. Zo staat er op iedere site over muisparkieten dat ze luidruchtig zijn. Ik weet natuurlijk niet of ze ook zo schreeuwerig zijn in huis.