parkiet bijt in poot van ander

Gestart door F.J, februari 21, 2015, 19:00:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

F.J

Hallo ik heb sinds een paar weken 2 nieuwe parkieten. Ik heb ze eerst apart gezet. Nu zitten ze samen in een grote kooi. Ze zaten meteen te vrijen. Heel leuk om te zien :D. Alleen eentje bijt de ander soms in de poot. Het lijkt niet heel pijnlijk te zijn, want hij heeft geen verwondingen of maakt een geluidje. Na een poosje zitten ze dan gewoon weer te vrijen. Maar dan bijt ie weer naar een tijdje en zo door. Ze vrijen wel nog steeds en doen gewoon alsof er niks gebeurt is. En het blijft iedere keer dezelfde die bijt. Ik ben zo bang dat hij zijn poot verwond of dat het gaat bloeden. Is dit normaal en bijt hij echt niet door?

josva

het is niet echt bijten wat ze doen ze maken de poten ook schoon al ziet het er schoon uit,, parkieten zien meer als wij.

Mijn haren worden soms ook grondig aangepakt en mijn neus ook. Je kan het niet echt bijten noemen, want ze zetten er geen druk achter. Mijn vinger word af en toe in het bekje gestopt.. heel apart

Samm

Dit zou je even in de gaten moeten houden, Dit is geen normaal gedrag, ze komen hier alleen aan elkaars poten om elkaar weg te jagen bij het eten dus dit kan dominantie zijn.
Heb je een foto van de neusdoppen? Het kan zijn dat je 2 popjes hebt en die kunnen het elkaar behoorlijk moeilijk maken.

F.J

Bedankt voor jullie berichten. Ik weet zeker dat 1 een mannetje is. De andere twijfel ik nog. Maar 2 mannetjes gaat wel en mannetje en vrouwtje toch ook? Alleen nu vliegt hij op de ander zijn rug, zodat hij naar beneden valt. En na een poosje doen ze gewoon weer leuk vrijen...

Samm

Ja plaats bepaling, het enige wat je kan doen is in de gaten houden!

F.J

Is goed. Ze doen nu wel gewoon lief tegen elkaar. Gelukkig bloedt het niet. Het kan ook zijn dat het zachtjes is, want hij doet het ook bij zijn eigen poot.