Wanneer is de snavel te lang

Gestart door elyon88, februari 13, 2015, 12:25:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

elyon88

Hallo,

Ik heb 2 parkietjes en bij een van de twee is de snavel langer dan bij de ander.
Ik kan nergens vinden wanneer een snavel echt te lang is en bijgeknipt kan worden.
Hoe kan ik beoordelen of de snavel te lang is?

Samm

Kan je een foto plaatsen? En zelf even naar andere foto's kijken dan kan je wel een vergelijking maken toch?

elyon88

Op de een of andere manier kan ik de foto's niet toevoegen.
Ik heb dit gisteren en vanochtend geprobeert met starten topic, en net nog als een reply op dit topic.

Enig idee hoe dit kan komen.
Het zijn .jpg files, en zouden niet te groot moeten zijn

elyon88

#3
Even proberen of ik via mijn telefoon de foto kan toevoegen.
De snavel valt een klein beetje weg tegen een tralie, maar als je inzoomt kan je wel zien hoe lang hij precies is

elyon88

Op deze foto is het misschien iets beter te zien.
Heb geprobeert hem wat kleiner te maken, misschien dat het toch aan de grootte ligt

Samm

Zit inderdaad een te wat langere punt aan, heb je slijtstokken in de kooi?

elyon88

Ik heb een slijtstok en zo'n roze jodium/mineraal blok.
Verder heb ik alleen maar houten stokken.

Mijn andere parkiet zie ik ook regelmatig knagen aan zowel het blok als de stokken, maar hij is niet zo'n knager.
Als hij aan het blok zit, ziet het er meer uit als onderzoekend knabbelend dan knagen.

Samm

Hmm ja normaal horen ze dit dan zelf te doen als je de middelen aanbied, en dat doe je dus raar.
Blijft die groeien? Of is die wat langer geworden en is het al een tijdje zo?

elyon88

Hij is nu bijna een jaar oud, en volgens mij groeit het heel langzaam door.
Dit is ook de eerste keer dat ik het idee kreeg dat die te lang is, maar het is wel een een poosje ongeveer zo.
Hij heeft ook dat zijn nageltjes een beetje blijven groeien, die heb ik al eens bij moeten knippen

Hij is ook nooit echt een knager geweest, heel soms een beetje, maar eigenlijk meestal niet.

Maar goed, moet de snavel nu al bijgeknipt worden of is het nog niet nodig?