man of pop?

Gestart door Usya, oktober 12, 2014, 16:28:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Usya

Is blu nou een mannetje of een pop. Hij is ongeveer 4 mmanden schatten we. Er werd ons verteld dat  hij een man is en dat dachten wij ook, maar nu twijfel ik echt. :S

Samm


Sonja

Hallo Usya,

Ik weet niet of deze foto is genomen bij daglicht of bij lamplicht (met/zonder flits), want dat kan soms een wat vertekend beeld geven.
Maar als ik deze foto bekijk zou ik zeggen (gezien het wit rond de neusgaatjes) dat Blu een mooi popje is.

Groetjes Sonja

Usya

Oei, dan heb ik een groot probleem want dan heb ik nu 2 poppen. :o

Iris7

Dat is inderdaad een mooie dame.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Samm

Ja indd, daarom raden we hier ook altijd aan erg goed op te passen met kleur van de neusdoppen.

Usya

Samm,
dat deed ik toen ook, en toen was zijn neusdop paars met lichtblauw rond zijn neusgaten.
Maar na een tijdje begon de neusdop lichter en lichter te worden, ik zie nu wel nog veel paars met blauwe plekjes en rond zijn neusgaatjes is het blauw-wit achtig. Hij zit nu ook nog in de jeugdrui, kan het miss met dit te maken hebben of gebeurt het wel vaker dat de neusdop verandert?

Samm

Ja het is normaal dat de dop verkleurt na de jeugdrui, dan krijgen ze hun 'volwassen' neusdop kleur en zal die blauw of bruin kleuren, tenzij je de kleurslag albino of lutino hebt dan kan het anders zijn.. Open anders je eigen topic met een aantal foto's dan kunnen meerdere mensen hun mening geven over het geslacht, want je weet dus niet zeker of het een pop of man is? Omdat het zo verandert?

ParkietLover_XOXO

Samm hoe kun je dat zien bij kleurslag albino ik heb er zelf eentje maar weet niet wat voor geslacht het is!
een beetje paarse neusdop met wit rond de gaatjes?


Samm

Albino's kunnen dezelfde doppen hebben, maar ook het tegenovergestelde, paars is normaal gesproken een man, en wit om de neusgaten een pop, dus is het gewoon erg lastig om te zeggen wat het nou is.

Sara

@ParkietLover_XOXO: Als je het geslacht wilt weten van je grasparkietje, kan je best een eigen topic openen waarin je een duidelijke foto plaatst van de neusdop.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

sven.v.

hoi heb een vraagje.

ik heb een albino grasparkiet maar weet niet echt of het een pop of man is...

wie kan me helpe?

Samm


Dirk92

beide foto's in dit bericht een pop
Kleine Gijsje en Jip