Nieuw koppel vormen

Gestart door Buddie123, februari 06, 2015, 22:58:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Buddie123

Hoi iedereen,

Ik ben nieuw bij dit forum heb de verschillende topics doorzocht ok antwoord te vinden op mijn vraag. Ik kon niet precies vinden wat ik zocht vandaar dat ik een nieuw topic heb geopend.

Wij hadden 2 grasparkietjes, een groene en een blauwe. Ze waren redelijk tam (de blauwe het meest maar due hadden we ook iets langer).
Helaas hebben wij afgelopen week de beslissing moeten nemen om onze kleine blauwe vriend in te laten slapen, hij was ziek en niet meer te redden.
De groene is nu erg eenzaam en we willen graag een nieuw maatje voor hem halen.
Maar we hebben eigenlijk geen idee of we dit op een speciale manier moeten aanpakken aangezien de groene altijd samen is geweest met de blauwe (1,5 jaar).
Moeten we bijv de nieuwe vogel in een aparte kooi houden en tam maken voordat we ze samen zetten (de groene is lang niet zo tam als de blauwe was)
En kunnen we uberhaupt een nieuw stelletje vormen met onze groene grasparkiet?

Alsvast bedankt!

foxie13

Ja hoor, dat is verder geen probleem. Er is hier al veel over geschreven, dit kan je via de zoekfunctie vinden. Bijvoorbeeld:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,30674.0.html
Dus kooi opnieuw inrichten en zorgen dat er niet twee vrouwtjes bij elkaar komen, maar bijv man-man of man-pop. 
Ik had mijn parkiet meteen bij de andere gezet, sommige zetten ze nog even apart. Dat moet je zelf even bekijken. Tam maken gaat sneller samen met het parkietje wat al tam is.

Samm

Weet je waaraan je parkiet overleden is? Als het iets besmettelijks was zou ik nog geen vogeltje kopen tot ik zeker wist dat mijn andere parkietje niet ziek is.