Verzorging Pyrrhura

Gestart door Ballan30, januari 22, 2015, 17:40:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ballan30

Nog een vraagje.nu eet hij dus eigenlijk volledig zelfstandig. Kan hij nu eigenlijk te veel eten?omdat ik gewoon blijf geven tot hij zelf niet meer wil.....

grasParkiet2

Hoi ik heb 3 Pyrrura's en ze mogen eten hoeveel die wilt. Oja het is sind juli 2014  VERBODEN om vogel jong met de hand te voeren. Alleen als het niet anders kan. Mag ik vragen hoeveel je hebt betaald? En waar je hem vandaan hebt?

Want hij kwam zo te horen uit het blok zonder dat de kweker al zelf had gevoerd omdat die de lepel nog niet kende. Deze dan  een beginner verkopen is doodsoorzaak numasnnumnervan vogels.
Ik ben blij dat die het al beter doet.

Ballan30

#22
Ik weet niet van waar hij is.ik had een advertentie geplaatst dat ik op zoek was naar een pyrrhura. Hij belde mij privé op en zei dat hij nog ene had.hij moest hier in de buurt zijn en stelde voor om hem tot bij mij te brengen. Ik heb er 40 euro voor betaald

Maar nu eet hij echt heel goed.is echt een schatje.hij reageert ook al op zijn naam.Als ik de kooi open doe en zijn naam roep is hij op 123 op mijn hand :-)

Berichtjes samengevoegd. Je kan je berichtje binnen 5 minuten na het posten bewerken. Gr. Sara

grasParkiet2

Oke dat is gelukkig niet teveel voor zo'n schatje. Verder is een leerpunt dat je hem altijd zelf gaat halen.Zodat je kan zien of de ouders er zijn en hoe ze verzorgd worden.

Als je verder nog vragen hebt over Pyrrhura's kan je deze sturen via de site. www.kromsnavel-vrienden.nl
Ik woon in uden dus misschien kunnen we een keertje ontmoeten als je in de buurt woont.  :)

Ballan30

Iets anders,moet ik tegen de avond een doek rond de kooi doen?geef nu 3 keer pap.om 9uur,16 uur en 23 uur

grasParkiet2

Een doek voor het slapen is zeker een goede optie. Een vogel moet savonds 12 uur ongestoord kunnen slapen zodat die niet chagrijnig is als die wakker word. Verder slaapt die dan ook nog een keertje tussen de middag.

En als je hem dan om 20 uur naar bed doet voer je hem dus om 8:00 als die wakker word. Als je thuis komt 17/18 en dan voor die naar bed gaat om 20. Om 23 uur is veel te laat dan moet die al lang slapen en je hoeft hem niet wakker te maken hiervoor.