Jonge of oude parkiet.

Gestart door Dinny, januari 15, 2015, 22:11:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dinny

Kan iemand mij vertellen of dit een jonge of oude parkietje is.
We hebben hem nu zo een drie weken uit een dierenwinkel.
Het was niet de bedoeling om er eentje te halen uit de winkel maar die mevrouw vertelde dat hij erg tam is en rond september geboren is. Ik met mijn goed vertrouwen in haar heb ik hem meegenomen.

Hij vliegt ook niet goed dus heb t idee dat ze hem geknipt hebben. Hij eet alleen zaaltjes en af en toe eet hij iets anders. Drinken zie ik hem niet doen. Wassen doet hij ook niet. Netzoals spelen gebeurt ook niet. Als hij uit zijn kooi is dan loopt hij vaak direct naar zijn trap om weer zijn hok in te gaan. Of hij probeert ergens onder te gaan zitten.

Misschien is hij toch nog erg bang en heb ik het mis maar heb het idee dat hij het niet helemaal naar zijn zin heeft.

Samm

Dit is een volwassen mannetje, ouder dan 6 maand, en als ze ouder zijn dan 6 maand kan je de leeftijd niet meer schatten :).
Een parkiet heeft een tijd nodig om te wennen aan de kooi aan jullie en aan het huis, geef hem wat tijd loopt vanzelf wel los!

Dinny

Dank u wel.
Ik geloof ook altijd alles maar ja dan hebben we nog meer geduld nodig. Dat gaat helemaal goed komen.

Ik vroeg me af of u daar ervaring mee heeft. We zouden er eventueel wel een jonkie bij willen maar gaat dat dan wel samen omdat de 1 ouder is dan de ander. Hij heeft met meerdere in een kooi gezeten en heb soms het idee dat hij best eenzaam is. Twee vindt ik gewoon wat leuker, dan hebben ze elkaar.

Samm

Heb er 2 gekocht die ouder zijn dan 6 maand en 2 jonkies, ik heb geen verschil gemerkt met tam maken, als je dit op de juiste manier doet maakt leeftijd geen verschil vind ik.
Je kan er prima een jonkie bijzetten hoor parkieten vinden dat helemaal niet erg!
Heb hier 2 stelletjes waarbij de leeftijden heel erg uit elkaar liggen en toch zijn ze verliefd.
Het is indd leuker als je er 2 hebt, je parkietje word er gelukkiger van en voor jou is het ook super leuk om er naar te kijken, ze kussen en voeren elkaar zo lief!

Dinny

We zijn nu bezig met een kleintje erbij die eerdaags weg mag. Moet zeggen dat ik hemnu ook voor het eerst zijn veren zie schoonmaken en dat was echt nodig. Ben benieuwd hoe hij er op gaat reageren van de week.

Bedankt voor de reacties