Kruipersziekte?

Gestart door ankedb, januari 15, 2015, 16:26:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ankedb

Hoi,

Omdat mijn 2 mannetjes grasparkieten veel aan het vechten waren had ik besloten om 1 grasparkiet weg te doen en een vrouwtje er bij kopen voor de andere. Ik wilde namelijk geen 6 vogels op mijn kamer (heb ook nog 2 dwergpapegaaitjes die niet bij elkaar in de kooi zitten.)

Ik ben naar de vogelopvang bij mij in de buurt geweest en met pijn in mijn hart mijn grasparkiet daar achtergelaten. Hij kwam in een grote volliere terecht met een stuk of 15 andere grasparkieten.. en veel vrouwtjes dus hij kan zijn lol op. Behoorlijk bang was hij nog. Maar ik hoop zo dat alles goed komt voor hem. Ik heb daar ook mijn situatie uitgelegd en deze meneer was het er mee eens dat het slim zou zijn om een vrouwtje er bij te zetten. Wel nog een baby dus niet 1 die al een paar jaar oud was. Dit omdat ze bij hem in een grote volliere zitten en bij mij in een 'kleine' kooi zouden komen. Leek me logisch.. als je denkt aan wat het dier gewent is. Ik heb een heel mooi lutino grasparkietje uitgekozen. Maar na veel gelezen te hebben ben ik bang dat deze misschien wel kruipersziekte heeft... De nieuwe grasparkiet heeft nog bijna geen staart en ik nam eigenlijk aan dat dat kwam omdat zij nog zo jong is.. Maar ik word een beetje bang gemaakt met de verhalen over kruipersziekte. Ik wil namelijk van de zomer wel proberen om met de dwergpapegaaitjes te uhn fokken (noem je dat zo?)

Ik zal wat fotos toevoegen. Zijn niet zo heel scherp maar ik hoop dat het duidelijk genoeg is.

Hoop dat jullie me kunnen geruststellen.

Gr Anke

ankedb

Ik heb nog een andere foto gemaakt van haar staartje. Aan de vleugels zie je dat ze wat bloed. Dit is gebeurt toen ze van de vensterbank afsprong.
Het bloed gelukkig niet meer maar ik heb het nog niet durven schoonmaken omdat ik haar niet nog meer stress wilde bezorgen.

Samm

Ik kan je niet gerust stellen helaas, dit komt namelijk niet omdat ze extreem jong is..
Je kan ook zien dat ze behoorlijk wat pennen mist in de vleugels!
Als ik jou was zou ik me even goed inlezen wat het inhoud zodat je haar toch een mooi leven kunt bieden, touwladders en een speeltuin bijvoorbeeld, want neem aan dat je niet zomaar weer een parkiet weg doet?

ankedb

Nee dit is geen reden om haar weg te doen. Heb in det ussentijd veel gelezen hierover. Ik hou haar zoiezo maar ik ga nog wel even lang bij d e kweker. En ik ga nu ook niet meer kweken met de dwergpapegaaitjes. Maar dit kan echt geen kwaad voor hun?

Gr anke

Samm

Ze kunnen er prima mee leven hoor, staan ook veel verhalen op dit forum van mensen die er heel leuk mee omgaan :)