Vriendje (man) voor Izzy gezocht

Gestart door Jippie, januari 14, 2015, 15:08:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jippie

Lieve forumleden,

De afgelopen tijd heb ik eigenlijk alleen maar gelezen op het forum en niets meer gepost. Bij mij is er een hoop veranderd! Na het overlijden van Dafne (in 2012) bleef Toeter alleen over. Ik heb er voor hem een vriendinnetje bij gehaald, omdat hij duidelijk ongelukkig was alleen. Na de komst van Izzy fleurde hij weer helemaal op. Eind vorig jaar werd er bij Toeter echter een tumor ontdekt in zijn nekje. Deze is begin dit jaar succesvol verwijderd. Hij leek goed uit de operatie te zijn gekomen, maar aan het einde van de dag ging hij zichtbaar achteruit en is hij alsnog opgenomen bij de dierenarts. De volgende dag is hij daar overleden. Hij is negen jaar geworden. De tumor heb ik laten opsturen naar het lab om er nog achter te komen wat het is geweest.

Probleem is dat Izzy nu alleen zit. Ze was altijd een enorm vrolijk en onvermoeibaar vogeltje die het liefst de hele dag rondjes vloog door het huis. Nu is ze zenuwachtig en blijf het liefst de hele dag in de kooi. Ik zoek voor haar dus een vriendje (ook al blijf ik een beetje het gevoel houden dat ik Toeter "vervang"; ik weet dat dat niet zo is), omdat ik wil dat ze een gelukkig leventje heeft. Izzy is nu ongeveer vier jaar oud, dus ik wil het liefst geen jong vogeltje.

Ik woon momenteel in Den Haag, maar ik beschik over een auto, dus afstand is voor mij niet zo'n probleem (al vind ik het voor de vogel zelf niet prettig om meer dan twee uur in de auto te zitten). Na een zoektocht op het forum kwam ik wisselende verhalen tegen over vogels bij De Vogelkelder, dus ik weet niet zo goed wat ik daarmee moet en of het verstandig is daar een vogeltje te kopen. Ik kwam ook een topic tegen over de Dierenambulance in Den Haag. Een parkietje dat in de opvang zit, is voor mij ook een optie. Mocht het zo zijn dat iemand anders wat weet of zelf een wat ouder mannetje heeft zitten (een vogelmannetje uiteraard ;)...) die een nieuw huisje zoekt, dan hoor ik het graag.

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Samm

Nou dat gevoel van vervangen moet je niet hebben, je bied je pop een goed leven door dit te doen toppie dat maakt je een goed baasje!

In het asiel zitten ook vaak parkieten, bij de meeste zijn ze ook door een arts na gekeken en dus gezond.. Een vogel uit die kelder waar je het over hebt zou mij niet lekker zitten, maar hé ik kan het ook fout hebben!

lettebabe

jippy ik heb je een berichtje gestuurd...

groetjes nicolette en storm

Jippie

Even een update!

Ik was vorige week gaan kijken bij de dierenambulance en er zaten twee parkietjes. De ene was heel jong, maar waarschijnlijk een popje. De andere was overduidelijk een mannetje, maar nog niet plaatsbaar. Vandaag werd ik gebeld dat hij plaatsbaar is. Nog een keer gaan kijken, wikken en wegen, moet ik dit nu wel doen? Het is een heel rustig vogeltje en dat past prima bij Izzy. Besloten het te doen. De eerste kennismaking verliep prima! Izzy is weer helemaal blij. Bizar om te zien hoe snel dat gaat.

Wat mij betreft kan dit topic dus dicht!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Samm


Loeky

Wat fijn dat Izzy weer helemaal gelukkig is! Hier komt het slotje!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19