speeltjes verkoop

Gestart door grasParkiet2, januari 12, 2015, 18:58:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

grasParkiet2

Hoi vrienden,

Ik heb jullie mening nodig. Ik ben handgemaakt vogel vriendelijk speeltjes aan het maken die mijn vogels eerst goed testen op veiligheid en of ze leuk zijn. En dan verkoop ik ze. Omdat er wel wat meer kleur etc in het leven van vogels mag komen voor een iets goedkopere prijs.

Nu is mijn vraag dat ik niet weet wat ik voor deze speeltjes kan vragen. Ik zet hieronder elke keer wat foto's met mijn speeltjes en naam en ik zou dan graag een geschatte prijs voor ze willen.

Alle speeltjes komen met een grote plastic ophanghaak en zijn daarna nu nog te vinden op marktplaats.Via kromsnavel-vrienden of bij zoekopdracht KSV en dan onder topic vogel spullen.

grasParkiet2

Speeltje 1 orbit schommel
Speeltje 2 hang badspeeltje

Samm

Wat ben je aan het materiaal kwijt geweest? Kan wel zeggen schommeltje 8 en hangertje 6, maar als je veel kwijt bent geweest aan materiaal zou het dus toch duurder moeten toch.

grasParkiet2

Niet zo veel. Ik wil gewoon een prijs dan kan ik kijken of het temaken valt in die richting. Zo niet dan word het geen massa productie  :P

Speeltje 3 ring met kralen voetspeeltje
Speeltje 4,5 kleine en grote boingm .met aan 2 uiteinde een haakje voor verticaal en horizontale bevestiging

Samm

1e speeltje 4 en 2e speeltje 5!

RobV

Hoe lang ben je nou gemiddeld bezig met zo'n speeltje om het te maken grasParkiet2?

grasParkiet2

Wel rond de half uur tot uur per speeltje. Ligt aan de complexiteit ervan.

Solarstone83

Leuk gedaan ziet er goed uit! Zou alleen geen gebruik maken van plastic onderdelen.

grasParkiet2

@Solarstone83 waarom geen plastic? Ze eten het toch niet op.

Solarstone83

Citaat van: grasParkiet2 op januari 13, 2015, 12:16:59
@Solarstone83 waarom geen plastic? Ze eten het toch niet op.

Omdat parkieten over het algemeen echte slopers zijn en daardoor stukjes plastic binnen kunnen krijgen. Misschien valt het wel mee en overdrijf ik? Ik zou zelf eerder een speeltje van hout aanschaffen voor ze, dit kunnen ze ook makkelijker slopen.

Samm

Ligt aan de parkiet en aan het speeltje, ik geef ze hier ook geen plastic speeltjes die te slopen zijn want ze krijgen veel kapot.

RobV

Ik heb wel een speeltje in de kooi hangen met plastic.
Misschien naïef van me, maar ik dacht dat speeltjes die in de dierenwinkel voor oa parkietjes verkocht worden ook wel 'parkieten-proof' zouden zijn.
Ik zal het de komende tijd goed in de gaten houden, alle-gekheid-op-een-stokje is echt helemaal wild van dat speeltje.
Zou het een beetje triest voor hem vinden om het voor niets weg te halen.

@grasParkiet2:

Leuke speeltjes, erg creatief hoor.

Samm

Als het mis gaat is het nog triester!
Dierenwinkels verkopen zulk slecht spul, ook voer en snoepstokken die erg ongezond zijn, mja ze hebben geen dierenwinkel omdat ze van dieren houden maar voor het geld!

grasParkiet2

Ja klopt. Daarom testen mijn vogels alles eerst uit onder toezicht natuurlijk. En als alles heel blijft wat zo moet blijven is die goed en maak ik er meer.

Ik probeer ook al te kijken dat ze nergens vast blijven hangen met telange draden. Want in dierenwinkels verkopen ze ook speeltjes met lange kartoenen draden wat oom een veel voorkomende doodsoorzaak is.

Kleintjes

Citaat van: Samm op januari 13, 2015, 21:45:46
Als het mis gaat is het nog triester!
Dierenwinkels verkopen zulk slecht spul, ook voer en snoepstokken die erg ongezond zijn, mja ze hebben geen dierenwinkel omdat ze van dieren houden maar voor het geld!

Dus alle hobby boeren hebben hun dieren alleen voor de opbrengst? Nee, je kunt NIET alle dieren winkels over 1 kam scheren- dat is onwerkelijk, oneerlijk en totaal onrealistisch. Hier zit 'n Pet's Place, en die meid heeft echt hart voor de dieren..

Citaat van: grasParkiet2 op januari 13, 2015, 22:13:08
Ja klopt. Daarom testen mijn vogels alles eerst uit onder toezicht natuurlijk. En als alles heel blijft wat zo moet blijven is die goed en maak ik er meer.

Ik probeer ook al te kijken dat ze nergens vast blijven hangen met telange draden. Want in dierenwinkels verkopen ze ook speeltjes met lange kartoenen draden wat oom een veel voorkomende doodsoorzaak is.
Heb jij de speeltjes alleen in gebruik onder constant toezicht? Uit belangstelling - niet kritiek :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

grasParkiet2

Alle nieuwe speeltjes wel. Ik kijk dan waar ze mee spelen en wat ze doen of kapot maken.

Goede speeltjes die ik vertouw met ze hebben ze ook zonder dat ik erbij ben in de kooi.

Samm

Klopt kleintjes, de jumper hier is ook heel erg goed, maar als een dierenwinkel spullen verkopen voor parkieten die echt slecht voor ze zijn is dit niet uit hart voor het dier maar voor geld.
De jumper hier verkoopt bijv geen snoep met honing, dit omdat het vast gaat zitten in de krop, die verkopen alleen verantwoord spul en dan heb je inderdaad een hart voor dieren!
Wou niet alles over 1 kant scheren en excuses als het berichtje zo over komt, probeer alleen te zeggen dat ze slecht spul verkopen het ze niet uit liefde te doen is.

RobV

Een winkel is natuurlijk per definitie commercieel.
Wat een dierenwinkel van andere winkels onderscheidt, is dat het ook handelt en verdient aan levende have.
Met dieren ga je anders om dan met bijvoorbeeld boeken, of tandenborstels of levensmiddelen dat zal duidelijk zijn.
Bij een slechte boekhandel of drogisterij heeft er verder niemand te lijden, bij een slechte dierenwinkel ligt dat weer heel anders.

Er zijn heel goede dierenwinkels en hele slechte, en van alles ertussen in, daar kan je hele discussies over voeren, wat is goed en wat is slecht?
Waar stoor jij je het meest aan, wat is voor jou nou een slechte dierenwinkel en wat een goede?
Voor mij zou een belangrijk criterium zijn dat je bepaalde dieren gewoon niet verhandelt, ook al is het volstrekt legaal.

Op zich de moeite waard om daar een topic over te openen?
Het lijkt mij sowieso een goede zaak wanneer consumenten kritisch zijn waar zij binnenstappen om eventueel een huisdier aan te schaffen om zo aan eventuele misstanden geen deel te hebben op wat voor manier dan ook.

Maar dat is mijn persoonlijke mening.


grasParkiet2

Klopt. Bij sommige dierenwinkels werken dezelfde mensen als bij een supermarkt (zonder diploma). Ook ben ik een maand geleden bij de bekende papegaaienspeciaalzaken en vogelwinkels geweest en weet ik dat er veel beter kan. Voor op welzijn van de verkochte dieren. Maar ook op advies en kaliteit. Zoals ik al vaker  mijn foooforumenls antwoord krijg. En ja ik ben niet uit op mijn zakken vullen maar om mensen te informeren zodat de dierenwelzijn voor ze omhoog gaat. Ook thuis in de woonkamer.

En ik heb ook 2 koppeltjes thuis zitten die misschien dit jaar baby's krijgen. Maar de bieuwe baasjes moeten eerst een cursus vilgen zodat ze weten waar ze aan beginnen en hoe ze met een vogel moeten omgaan.

Dus ik hoop dat jullie begrijpen dat ik het goed bedoel en juist een goede 'niet geld verdienen op slechte vogelwelzijn onwetende baasjes winkel' wil zijn.

RobV

@grasParkiet2:

Nee hoor, dat denk ik zeker niet.
Ik denk ook niet dat iemand anders hier zo over je denkt.

Je bent op een leuke manier bezig met je liefhebberij en ik hoop nog veel goede tips van je te krijgen op dit forum.

Groet,
Rob