Aanvallen???

Gestart door tineke26m, januari 08, 2015, 16:04:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tineke26m

Hallo,
Wellicht een al veel besproken topic maar ik kon zo snel even geen overeenkomsten vinden met mijn vogel.
Ik heb een Parkietje van nu  ruim 10 weken, nu 3 weken hier,  alles volgens "het boekje" gedaan,  met trosgierst lokken , geduld, tijd, enz  en we zijn er nog lang niet en dat geeft ook niks!
Afgelopen week  zag ik dat hij ( voor zover dat kan als ze 10 weken zijn?) tot over zijn oren verliefd was op zijn schommel, ik heb nog nooit zulke geluiden uit een parkiet horen komen ;)  dat was opzich heel schattig, begon zelfs met voeren, kokken ( ik heb er niets uit zien komen) maar daar tegenover  ging hij mij aanvallen, en kwam hij zijn kooi niet meer uit terwijl hij al een paar keer een vlieglesje had genomen, wat supergoed ging, keurig opstappen om zijn kooi weer in te gaan, geen stres geen achtervolgingen.  Ik heb zijn schommel uit de kooi gehaald omdat ik voor mezelf de link had gelegd tussen het verliefd zijn op die schommel en mij aanvallen, en het niet meer uit zijn kooi willen,  maar dat helpt niets! antwoorden met betrekking tot bijten heb ik gevonden, negeren!  dat doe ik want al  is dat kleine ieniemienie snaveltje toch best scherp, ik ben wel wat gewend! en het doet me niks! maar mijn vraag is,  kan een vogeltje van 10 weken verliefd zijn? en, als hij op mijn hand zit te eten ( want dat doet hij wel)  en hij valt vervolgens letterlijk mijn hand aan, mijn nagels zijn een hot item maar ook zeker mijn knokkels of wat dan ook, wat betekent dit? en dan bedoel ik dat aanvallen, het is geen uitproberen of "proeven" t'is echt een soort aanval, wat moet ik ermee? hij krult zich bijna om mijn vinger heen! normaal bijten negeren dat snap ik, maar een aanval, soort tik tegen mijn vinger en dan hap! 10 weken, wat een pitbull.
Ik hoop dat jullie een paar tips hebben!!

Groetjes Tineke

Samm

Hahaha oh wat grappig sorry hoor:p

Heb je een foto van de dop? Dit is over het algemeen wel poppen gedrag namelijk.

Ze gaan indd alles ontdekken als ze op de hand komen, knokkels en nagels zijn hier ook allemaal al grondig geïnspecteerd toen ze jong waren, maar dit heeft nooit pijn gedaan dus of het normaal is.. Kan zijn dat je parkiet gewoon een hele enthousiaste vogel is haha maar nee gekheid de vleugels erom heen slaan is of aanvallen of paren en dan denk ik op deze leeftijd indd aanvallen.
Heb nog nooit een verhaal gelezen met de gouden tip om dit te laten stoppen, het enige wat ik kan adviseren is doorgaan met wat je al doet want een parkiet kan volhardend zijn en de aanhouder wint.
Gewoon blijven negeren of afleiden met wat anders, als die bijt de streng trosgierst gewoon onder de neus drukken.
Ik heb niet echt ervaring met bijten maar 1 van de 4 heeft wel een ochtendhumeur en die slaapt op de eetbak.. Dus als ik smorgens met mijn goeie gedrag dat bakje wil om hun voer te verversen dan laat meneer wel even zien dat ik zo vroeg niet gewenst ben en gaat ook happen.. In het begin duwde ik zachtjes z'n snavel weg met mijn vinger en dat liet die toe en stopte die, tegenwoordig is het tank nee! En dan weet hij het ook.. Dat negeren lijkt me erg moeilijk maar na mijn weten wel de enige optie bij echt bijten!

tineke26m

Een foto van hem heb ik al geplaatst bij mijn vorige post ook in  het gedeelte ' tam maken'  het schijnt een mannetje te zijn, Net heb ik weer een poging gewaagd, hij komt naar mijn hand, gaat zitten eten, en dan gaat hij happen, steeds sneller en dan takkkk mijn nagel is  helemaal zijn doelwit, maar de rest vind hij ook best te doen geloof ik   ??? En ook is het zo dat het niet constant hard bijten is, het is ook proeven/ voelen tussendoor. Het rare is dat hij net toen hij bezig was  hij eventjes zacht zat te piepen, dat doe je toch niet als je de aanval opent op iets wat je ' niet moet' dan ben je boos lijkt me, of denk ik nu te menselijk, haha ik weet het ook echt niet.
Hij klimt op mijn hand, wat hij voorheen nog heel eng vond, 2 weken mee bezig geweest en niet durven, eten uit de hand deed hij wel, maar nu dat hij ' bijt'. Durft hij het wel,  beetje dubbel, aan de ene kant is het niet grappig dat er een soort piranha aan je hand hangt, aan de andere kant superleuk dat hij eindelijk op mijn hand zit, ik wilde er een vrouwtje/mannetje bij zetten maar het lijkt me verstandig nog even te wachten of denken jullie daar anders over?
Groetjes Tineke

Samm

Je kan er gewoon 1 bijzetten hoor :)

tineke26m

Nou, hier even een update, we hebben behoorlijke stappen gemaakt, het bijten doet hij nog steeds, ik negeer het, het doet ( tot nu toe) geen pijn, ik heb geen idee waar het vandaan komt, het gekke is dat hij buiten de kooi, wat hij steeds vaker doet, naar me toe komt, bij enge situaties, maar ook gewoon tijdens zijn verkenning, ik heb nog niet 1 keer hoeven jagen of vangen, hij stapt gewoon op, in wat voor situatie ook, sinds gisteren komt hij zelfs naar me toe gevlogen, steeds een stukje verder zo schattig! Hij kan een uur op de leuning van de bank zitten om op zijn gemakje naar buiten te gaan zitten kijken. Ik heb pellets gekocht, harrisons maar hij lijkt het nog niet echt een strak plan te vinden, ik ben ook nog maar 3 dagen bezig dus kan nog niks zeggen natuurlijk, ik meng het door zijn xtra vital en bied het aan als snoepje. Het is een ontzettend leuk vogeltje, babbelt de oren van je hoofd en is echt aan het proberen ons na te apen. Ik wilde heel graag een maatje voor hem, maar ik ben nu ontzettend aan het twijfelen, ik werk niet, dus alleen is hij niet, al weet ik dat ik nooit een parkieten vriendje voor hem kan zijn, maar ik ben zo bang dat als ik nu al een popje erbij zet, dat ik wat ik tot nu toe heb opgebouwd verlies, hij is absoluut niet eenzaam, hij hobbelt meer headbangend  door zijn kooi en over de bank dan dat hij stil zit  :) en als ik ook maar 1 minuut denk dat hij " zich alleen voelt" komt er 1 bij, wat is nou wijsheid? Wat zijn jullie ervaringen? Nu al doen of toch even wachten?  Hij is nu 11 weken en ik zie her en der een stekel tevoorschijn komen dus ik denk dat de jeugdrui in aantocht is, daarmee ook de pubertijd denk ik?  Badderen hebben we ook al gedaan, plat bord, lauw water en een takje peterselie, nou dat was zo bekeken, ik schrok me het apenzuur toen hij op zijn zijkantje lag en ineens ging rollen, maar na enig  zoekwerk las ik dat dat hoorde  ???  Haha.
Al met al gaat het heel erg goed, en zoals jullie op de foto kunnen zien leest hij graag mee op het forum  ;). Ik hoop dat jullie nog wat tips/ ervaringen hebben m.b.t. Een parkietje er nu al bij zetten.
Groetjes Tineke.

Samm

Op deze foto lijkt het een pop?

tineke26m

 :o  :o. Dan moet het misschien toch puckolientje worden. Haha.  Ik kan het nog niet goed zien, soms in het daglicht is de dop mooi egaal lichtblauw, en soms zie ik er meer wit /roze in, dit is een foto van net, in het daglicht zonder flits.

Samm

Ja volgens mij is 't een dametje hoor, dan zou ik helemaal wachten met een ander parkietje erbij tot je zeker weet wat het is..  Of je moet een mannetje 100% kunnen herkennen dan kan het wel, maar zou er zoiezo even geen pop bij zetten dan.

tineke26m

Na de jeugdrui kun je dat pas zien toch?? Het zou wel zoals jij al eerder aangaf het bijten verklaren, omdat dat een beetje bij popjes past?

Samm

Na de jeugdrui krijgen ze hun volwassen dop en verandert de kleur..

Jonge pop blauw met witte kringen om de neusgaten, of beige achtig kleur.

Volwassen pop heeft bruin.

Jonge man heeft roze of paars.

Volwassen man blauw.

Je andere topic ben ik net ook weer ingedoken en die foto zou ik zweren dat het een mannetje is, die dop kon gewoon niet paarser.. Maar deze foto is een vrouwendop ik zie blauw met wit.. Heel raar dit!

En bijten is over het algemeen poppen gedrag indd.

tineke26m

Ik heb zelf de laatste dagen ook mijn bedenkingen erbij gekregen hoor, zoals je al zei is op die ene foto de dop paars, en soms als ie in een bepaalde lichtval zit roze, ik weet het ook niet meer, toverdop denk ik ???? ik wacht het maar rustig af, de kweker wist zeker dat het een man was, nou, ik moet het nog zien haha

Samm

Als de kleur verandert plaats dan nog even een foto, dan weet je zeker wat het is!

En je vraag over een vriendje erbij kan 2 kanten opgaan, bij de 1 werkt tam maken 1 voor 1 beter en voor de ander niet!
Ik ben ook begonnen met 1 en die heb ik eerst handtam gemaakt, en toen de 2e kwam kon ik opnieuw beginnen dus mijn ervaring is gelijk bij elkaar en samen tam maken dan durven ze ook meer!
Maar doe gewoon wat goed voelt, zoals je al zei voorlopig gezelschap genoeg omdat je thuis bent! Dus haast hoeft niet :)

tineke26m