Twee mannetjes ja of nee

Gestart door Pam, januari 08, 2015, 15:08:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pam

Hallo mensen,
Sinds vorig jaar eind juni hebben wij weer twee nieuwe vriendjes. Herman en Willem. Nu doet zich het probleem voor dat deze twee ontzettend kunnen schreeuwen. Ik heb met een dierenarts contact gehad en gevraagd of er een remedie is om dit schreeuwen tegen te gaan. Zij gaven mij aan dat het zou liggen aan de sekse van de diertjes. Het zijn dus twee mannetjes. Het antwoord was:  Ze zijn nu volwassen en willen zich voortplanten.
Ik snap het eventjes niet meer. Volgens deze site (waar ik toch ook al lang op meekijk) is twee mannetjes beslist geen probleem. Twee vrouwtjes kan nog wel eens moeilijk zijn. Wat moet ik nu doen. Ze maar gewoon laten schreeuwen en met behulp van een doek ze stil krijgen???? Iemand suggesties??? Heel graag, want een optie om ze weg te doen die bestaat niet !
Toedels Pam en Willem

Samm

Heeft niks met voortplanten te maken.. En nee 2 mannetjes is ook een goeie combi dus ook niet het probleem.

Kan het Verveling zijn of teveel energie? Hoeveel uur op een dag vliegen ze los? Hebben ze genoeg te spelen? Meerdere speeltjes die je regelmatig omwisselt een speeltuin? Andere bezigheden?

Pam

Aan verveling kan het niet liggen. Ze hebben genoeg te spelen, wat ze dan ook best wel doen. Ze vliegen bijna elke avond wel een paar rondjes. Echt tam zijn ze niet maar ze vinden hun kooi wel zelf terug. Als ik met de hand in de kooi ga dan is er helemaal geen paniek maar op de vinger zitten: daar moeten de heren helemaal niets van hebben. Op dit moment komen ze wel op mijn arm zitten maar dan moet ik mijn hand verstoppen in de mouw (fleece-trui). Ze doen dat alleen bij deze trui bij een andere durven ze (nog) niet.
Ik heb ook wel een speeltuin maar ze vliegen eigenlijk alleen maar rond en gaan bovenop de kast zitten en dan een rondje vliegen en dan weer op de kooi dus tot nu toe nog niet op tafel of zo. Dus die speeltuin bewaar ik nog maar even.
Maar zou het echt zin hebben om de speeltjes regelmatig te wisselen?
Het zijn trouwens niet echt "grote" vrienden, waar ik wel een beetje op had gehoopt. Ze kunnen elkaar soms best wel stevig aanpakken. Pikken naar elkaar, op de ander z'n staart gaan staan, wegjagen waar jij bezig bent............. Maar dat is misschien ook een kwestie van "spelen"???
Ik heb nu al zolang parkieten maar dit schreeuwen hem ik nog nooit meegemaakt..... :-\
Toedels Pam en Willem

Samm

Dat is geen spelen maar wel echt dominantie.
Heb je een duidelijke foto waar beide neusdoppen op te zien zijn?

Speeltuin gaat ook niet altijd makkelijk, ben hier wel een week bezig geweest om ze ernaar toe te begeleiden iedere x stukje bij beetje verder, nu ze weten wat het is, is het natuurlijk prachtig mja de eerste stap is hier ook altijd een probleem!

Ja speeltjes moet je om 3 maand wisselen, dan zijn hun oude speeltjes weer helemaal nieuw. Dit kan je beter wel doen parkieten er vaak zo opuit gekeken.

Maar een paar rondjes s'avonds? Willen ze niet meer? Lijkt me dan echt een energie probleem.. Hier zijn ze de hele dag druk met van alles en nog wat, vliegen, dingen van tafel gooien, dingen omstoten, speeltuin, kooi, naar buiten kijken noem maar op, maar als ze een keer stil zitten dan tetteren ze hier ook, dus ik denk dat ze op dat moment gewoon even geen idee hebben van wat ze moeten doen ofzo, maar dat denk ik.

Pam

In mijn avatar staan ze toen ik ze pas had. Ik heb nog geen nieuwe foto maar ik weet 100% zeker dat het twee mannen zijn. De neusdoppen zijn nl. zo blauw als ik weet niet wat ;D
En ja, ik zou ze best wel meer willen laten vliegen maar ze hebben ten eerste nog niet met open gordijnen gevlogen en ten tweede ik ben overdag niet thuis. Mijn vader is er wel maar die kan niet de hele dag achter ze aan vangen.
Dat van die gordijnen ga ik oefenen als het 's avonds weer iets lichter wordt, dan zal ik ze langzaam open doen. Wij hebben nl geen gewone gordijnen alleen maar een stukje nep-vitrage en zonnegordijnen.
En dan die speeltuin. Ze zullen dan toch eerst op mijn hand moeten gaan zitten. Ik zal daar dan aan moeten gaan werken. Maar ja als je hele dagen werkt...........................
Daarom heb ik ook twee vogeltjes genomen zodat ze overdag iets aan elkaar hebben.
Ik ga in elk geval straks als ik thuis kom de speeltjes eens verwisselen, wie niet waagt................ :D
Je hebt het over een energieprobleem: neemt dat nog af als ze ouder worden?????
Toedels Pam en Willem

Samm

Ja die avatar is tever weg, had al ingezoomd maar onduidelijk, want over de linkse twijfel ik die was daar nog heel jong en dan betekend blauw een pop vandaar de vraag :)

Als ze ouder worden dan worden ze zeker rustiger.
En dat van dat gordijn, je kan die iedere dag een stukje verder open doen, dan wennen ze eraan!

Pam

Ja dat weet ik maar als ik thuis kom s'avonds is het al donker...........
Of bedoel je, ondanks dat het donker is, je toch de gordijnen al wel een stukje omhoog kunt doen?
(Ik weet niet meer hoe ik dat destijds bij mijn vorige vogeltjes heb gedaan, die zijn nl 7 en 9 geworden, dus dat is lang geleden)
Toedels Pam en Willem

Samm

Wel als ze los vliegen, niet als ze s'avonds al in de kooi zitten als het donker is indd.
Of je doet het in 't weekend, doe je ze een hele dag los en ieder uur een stuk verder omhoog.

Pam

Ik zal je op de hoogte houden.
Al heel erg fijn dat ik zulke goede suggesties van je krijg. Heel veel dank daarvoor  :-*
Toedels Pam en Willem

Samm

Ja doe dat, leuk! En graag gedaan uiteraard!

Pam

Even een korte update.
Ik heb de meeste speeltjes een ander plekje gegeven en tja, het kan verbeelding zijn maar ik denk toch dat ze iets minder schreeuwen.
Ook gaan ze nu iets regelmatiger op mijn arm (met fleecetrui) zitten en ook een klein beetje op de vinger die daar dan weer uitsteekt  ;D Dus misschien hebben we het gered. We zijn er natuurlijk nog niet maar geduld is een schone zaak  ;D
Ik zal jullie op de hoogte houden. Ik ga er niet vanuit dat het morgen allemaal tiptop in orde is dus het kan een tijdje duren voordat ik weer reageer...........
Toedels Pam en Willem

Samm

Kijk goed nieuws altijd leuk!

Pam

Weer even een update:
Overdag gaat het redelijk. Tuurlijk schreeuwen hoort er soms bij  :-\
Maar dan 's avonds zo rond een uur of zeven: schreeuwen !!!!!  :'( Ze mogen er dan uit en dan gaat het na die tijd weer redelijk goed. Dan zijn ze waarschijnlijk moe van het vliegen. Waarschijnlijk hebben de heren te veel energie........
We tuttelen nog maar even door en maar hopen dat ze t.z.t. toch iets rustiger worden.
Toedels Pam en Willem

Pam

Het is al een tijdje geleden dat ik een update heb gegeven. Het ging ook redelijk goed, maar de laatste paar dagen is het weer "hommeles"
Tjonge jonge wat zit er een geluid in zo'n klein lichaampje. Het is wel frappant dat ze overdag weinig "schreeuwen" en dan 's avonds, nog steeds zo rond een uur of zeven, tekeer gaan als een hele zwerm vogels  >:(
Iemand nog tips? De tips die al gegeven zijn hebben niet echt geholpen.
Zo af en toe dan gaan ze zo tekeer dat ik erover denk om ze weg te doen MAAR DAT DOE IK NIET HOOR daarvoor vind ik ze toch nog te leuk !
Toedels Pam en Willem