apart geluid

Gestart door Rel, december 30, 2014, 21:24:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rel

Hoi. Sindsceen half jaar heb ik 2 mannetjes grasparkieten. Ze kunnen prima met elkaar overweg en kletsen de oren van  je hoofd. Wat overigens heel gezellig is. Nu kan ik van de meeste geluiden wel achterhalen wat ze betekenen.  Maar van een  niet. Het lijkt op het geluid van een duif die heeel zachtjes koert. Lijkt wel fluisteren. Heeft iemand een idee wat dit betekent?  Ze doen dit meestal als ze aan t ontspannen zijn. Graag jullie tips

josva

Dat is liefkozend zover ik erachter ben gekomen. Ik dacht eerst dat het grommen was.

Mckwek

Onze parkiet doet dit ook regelmatig. Als we tegen het beestje praten dan maakt ze een zacht knorrend / koerend geluidje. Niet heel hard maar je hoort het duidelijk. Het staartje beweegt mee met het geluid. Dit geluid maakt Turbo alleen als ze aandacht krijgt.

4 leaf clover

ik zou best wel ergens geluidsfragmenten met beschrijving van parkietengeluiden willen luisteren....enig idee waar ik het kan vinden?

Rel

Dank je wel. Had dit idee ook al. in ieder geval een tevreden geluid. Maar was even benieuwd