Op zoek naar de perfecte kooi...

Gestart door AnnieW, december 30, 2014, 09:16:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

AnnieW

Hoi allemaal,

Momenteel heb ik voor mijn 2 engelse grasparkieten de Ferplast Piano 5. Deze kooi heeft een afmeting van 71,5 x 38 x 63 cm. Qua grootte ben ik hier zeer tevreden over. Het enige wat ik heel erg mis zijn grotere deurtjes en een open bovenkant.
Wanneer de parkieten losvliegen lijken ze maar niet het deurtje terug te kunnen vinden, ze blijven bovenop de kooi zitten zoeken. En als ze op mijn hand zitten is de doorgang te klein voor de parkiet en mijn hand samen.
Ik heb een zitstokje voor het deurtje geplaatst met de voerbak erachter (binnen). Maar zodra ik ze op het stokje zet, klimmen ze weer naar boven ipv naar binnen.
Hoe dan ook...het wil maar niet lukken en het is altijd drama en ellende aan het eind van de dag.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een kooi met een minimale breedte van 60cm (dit is echt minimaal), een grote deur aan de voorkant en een open bovenkant. Dus eigenlijk het model Big Ara 2, maar dan groter.

Weet iemand waar ik deze kan vinden? Ik val al gauw in papegaaien kooien. Deze vind ik dan weer te groot, vaak erg duur en de tralie afstand is te groot.

Hoop dat iemand mij kan helpen :)

Groetjes.

grasParkiet2

Je hebt ook parkieten kooien van montana en strong.

http://www.parrotshopnederland.nl/montana-kooi-parkiet/?page=all

Hier kan je ze zien welke goed voor parkieten zijn. Je kan dan op andere sites kijken of ze goedkoper zijn of via marktplaats.

AnnieW

Bedankt voor de tip!  :D
Ik denk dat ik voor de Montana Madeira 1 of 2 ga. Nou nog een leuke aanbieding vinden...