Leeftijd grasparkiet?

Gestart door sare38, december 28, 2014, 01:01:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sare38

Hallo,

Ik heb vandaag een grasparkiet gekocht (ik heb een foto geplaatst). De medewerker in de winkel zei dat deze grasparkiet ongeveer 8 tot 10 weken oud is. Maar ik twijfel. Ik denk namelijk dat deze grasparkiet veel ouder is. Wat denken jullie? hoe oud is deze grasparkiet en denken jullie een mannetje of pop?

RobV

Volgens mij kan dat wel kloppen, maar ik ben geen deskundige.
Maar als je twijfelt, waarom heb je dit parkietje dan gekocht?

sare38

Ik merkte het pas nadat ik het heb gekocht, maar weet het niet zeker. 

Samm

Dit is een mannetje, en is inderdaad wel wat ouder, ik gok 4 a 5 maand.

sare38

Is het dan wat moeilijker om hem tam te maken? hij is wel erg rustig. hij bleef heel rustig toen ik mijn hand in de kooi deed. Is het beter om nu al een speeltje in de kooi te hangen of later als hij meer gewend aan mij is? :)

sare38

eigenlijk heb ik nog een paar vragen  ::)

Is het erg als ik de kooi af en toe meeneem naar mijn kamer?
En Mijn parkietje zit nu vaak op de bodem van de kooi, is dit erg en waardoor komt het?

Groetjess :)

Iris7

Je kunt parkieten van iedere leeftijd even goed tam maken. Het hangt meer af van het karakter van de parkiet.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Samm

Een parkiet heeft speeltjes nodig ja.. En eerst even een week met rust laten niet gelijk met de handen erbij..
Ik sleep de kooi ook overal in het huis heen vinden die van mij in ieder geval niet erg die vermaken zich overal.

Een parkiet van 10 jaar kan je nog tam maken geen probleem.

sare38

Halloo,

Mijn parkietje is heel erg stil en Eet heel weinig. :( ?k heb hem nu al 5 dagen. Hij is steeds bang. ?s dit normaal? Als ik met mijn hand in de kooi ga eet hij wel maar alleen als ik het dichtbij hem houd. Hij durft nog niet op mijn hand te staan.

Als ik parkietengeluiden aanzet wordt hij heel erg blij en gaat meefluiten. ?k denk dat hij zich eenzaam voelt, of vinden alle parkieten geluiden leuk? ?k probeer veel aandacht te geven en praat steeds met hem.

Kunnen jullie mij helpen:)

sare38

Bedankt voor alle vorige antwoorden!  ::)

Samm

5 dagen is niks voor een parkietje om aan grote enge mensen te wennen, dit heeft toch echt meer tijd nodig en hij is ook nog alleen en heeft geen steun van een vriendje.
Probeer je te verplaatsen in je dier, hou zou ik dat vinden? Dat heeft bij mij erg geholpen met het tam maken :)