Alternatief warmtelamp?

Gestart door simon86, december 22, 2014, 11:43:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

simon86

Ik heb 2 parkieten binnen zitten. 1 van de 2 is al bijna 3 jaar helemaal kaal, ze kan niet meer vliegen maar doet het verder prima.
We zijn sinds een paar dagen verhuisd en ik merk dat ze het in het nieuwe huis 's nachts koud heeft.

Graag zou ik haar warmer houden. Uiteraard zonder dat de andere parkiet ook verplicht in de warmte zit.
Ik heb gekeken naar warmtelampen maar liever zoek ik een andere oplossing. We wonen nu met onze parkieten in een tijdelijke woonruimte en daar kan ik zo'n warmtelamp eigenlijk niet ophangen boven de kooi.

Alvast bedankt voor het meedenken!

gugakip

De verwarming wat hoger zetten/ de kooi dichter bij een verwarmingsapparaat zetten (of weg van het raam) is misschien een optie?

Zou verder niet meteen weten hoe je het warmer kan maken...

Sonja

Hallo simon86,

Hoe komt het dat één van je parkieten al 3 jaar helemaal kaal is en niet meer kan vliegen?  :o
Ben je weleens met haar naar een vogelarts geweest om te proberen te achterhalen hoe dit komt?

Zou je misschien eens een foto van haar willen plaatsen?

Het lijkt me vrijwel onmogelijk om alleen 1 van je parkietjes extra warmte te geven, wanneer ze samen in een kooi zitten.
Je kunt niet voorkomen dat de kooi dan in zijn geheel wat warmer zal worden.
Ook als je de verwarming hoger zet wordt de omgevingstemperatuur natuurlijk in zijn geheel hoger, dus daar zitten beide parkietjes in.
Bij het raam is nooit een goede plaats voor de kooi, vanwege de tocht die daar eigenlijk altijd wel is.

Groetjes
Sonja

simon86

Bedankt voor beide reacties.
De parkieten staan niet bij het raam. Hiervoor woonden we in een appartement en daar was het blijkbaar toch minder koud.

De verwarming hoger zetten leek me geen permanente oplossing omdat we dan de hele winter alle nachten de hele benedenverdieping extra moeten verwarmen. Dan lopen de stookkosten wel erg op.

Ik begrijp dat ik in 1 kooi niet maar 1 parkiet kan verwarmen maar ik bedoelde dat ik het liefst maar een deel van de kooi wil verwarmen zodat ze kunnen kiezen.

Het klinkt inderdaad vreemd dat mijn parkiet helemaal kaal is. Ik ben toen ze kaal werd bij een vogelarts geweest, die had dit ook nog nooit gezien bij een parkiet. Ook heb ik verder informatie geprobeerd in te winnen maar dit lijkt iets bijzonders te zijn en er is niemand die dit eerder heeft gezien. Ze kan niet meer vliegen omdat ze geen vleugels heeft.

Ik heb een filmpje waarin je ziet dat ze geen zieke indruk toont: https://www.facebook.com/video.php?v=661629300567719&l=8539417472769024678
De kooi staat bewust op de grond omdat ze er dan makkelijker in en uit kan.

Iris7

Ze lijkt me inderdaad niet ziek. De enige manier waarop je haar alleen warmer kan houden, is een truitje. Of dat nu een handige oplossing is, weet ik ook niet.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).