tam of niet

Gestart door grasParkiet2, december 21, 2014, 12:39:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

grasParkiet2

Hoi,

Ben gister langs alle 'goede' papegaaienspeciaalzaken geweest door nederland.

Nu zit ik met een vraag.
1. Koop je liever een jonge niet tamme vogel?
2. Koop je liever een ECHT tamme jonge vogel? (Iets duurder)
3. Koop je liever een 'handtamme' jonge vogel? (Goedkoper)
4. Koop je liever een oudere ECHT tamme vogel?

Want er zijn mensen die jonge vogels verkopen als 'handtam' maar die dat na een gewenningsperiode  niet meer zijn. Of sommige mensen lukt het echt niet om ze tam te krijgen.

Dit wou ik vragen naar aanleiding dat ik een soort kromsnavel winkel wil beginnen. Met betere dierenwijlzijn. En als ze tam zijn vinden mensen ze vaak leuker dan dat ze naar een half jaar niet lukt en in hun kooi moeten blijven.
Ik hoop dat ik jullie hulp krijg en eerlijk antwoord graag.  ;)

RobV

Mij maakt het niet zoveel uit.
Eigenlijk vind ik het wel wat hebben wanneer ik een niet tamme parkiet koop en na een tijdje is hij/zij/het wel tam.
Ik krijg dan het gevoel dat ik zijn vertrouwen heb gewonnen en dat voelt best fijn.

Een mooie basis om een band met je huisdier op te bouwen.  ;)

gugakip

Ik vind het leuk om de band op te bouwen. Het gevoel als je je grasparkiet voor de eerste keer op je hand krijgt is heel prettig, dus ik zou dit liefst zelf aanleren.

Iris7

Een vogeltje waarmee het liefde op het eerste gezicht is.  :)
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Samm

Maakt me niks uit, ik kijk puur of ze er gezond uitzien en gedrag, en ik vind dat iedereen dit zou moeten doen.

RobV

Citaat van: Samm op december 21, 2014, 18:50:11
Maakt me niks uit, ik kijk puur of ze er gezond uitzien en gedrag, en ik vind dat iedereen dit zou moeten doen.
Ik vind het ook niet echt van belang of een parkiet al tam is, maar als iemand dat nou wel vindt dan kan dat toch ook?