Nieuwe huisgenoot(jes).

Gestart door RobV, december 19, 2014, 15:09:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

RobV

Laatste update van dit topic.

Het 'nieuwe' van mijn nieuwe huisgenootjes is er nu wel af, vandaar dat ik op dit topic geen nieuwe updates meer zal plaatsen.

Met Sam en Frodo gaat het buitengewoon goed, ik heb geen enkel negatief punt of kanttekening te melden.
De twee zijn echt gek op elkaar, je zou kunnen stellen dat ik geen parkieten meer heb maar een koppeltje tortelduifjes.
Ik vermoed trouwens dat Frodo ook een mannetje is, aan zijn neusdop te zien.

Wat kan ik er nog meer over zeggen?
Ja, dat alles met een tweede parkiet veel makkelijker en sneller gaat dan met de eerste, soms ontpopt Sam zich als een echte 'ouderling' en Frodo is erg leergierig.
De keren bijvoorbeeld dat Frodo in huis 'verdwaald' was kwam Sam onmiddellijk op het hulpgeroep van Frodo af waarna hij hem vlotjes gidste naar bekend terrein.
Ik hoef zelf alleen maar achterover te leunen...

Ik kan trouwens wel merken dat het nog hele jonge dieren zijn.
Zo mogen ze dan overdag elkaars gezelschap hebben, toch gaat bij mijn thuiskomst de kooi open zodat de heren hun rondjes kunnen vliegen om zo wat overtollige energie kwijt te raken.
En wat genieten ze dan van hun vrijheid!
Leuk ook om het verschil in karakter en temperament tussen beide diertjes te zien, en toch kunnen ze prima met elkaar overweg.

Nee, ik heb beslist geen spijt van mijn stap om parkieten in huis te nemen.


Groet,
Rob



Loeky

Wat leuk dat het zo goed gaat met Frodo en Sam.
Heel veel plezier met je parkieten! Het was leuk om de verhalen te volgen!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

karin v h

Leuk Rob dat het zo goed gaat met de parkietjes en dat ze het samen goed doen.
Ja.....pas maar op als ze gaan puberen...... ;D

RobV

@Karin & Loeky:

Nog bedankt voor jullie reactie, ik vond het ook altijd erg leuk om hier te schrijven.

En nog even tegen Karin: bedankt voor de waarschuwing, bij de eerste tekenen van jeugdpuistjes zal ik extra alert zijn!


Groet,
Rob