Goof (semi-tam) zoekt een nieuw huis met veel parkietenvriendjes! (Veenendaal)

Gestart door Eressea, december 15, 2014, 15:36:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eressea

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuw huis voor Goof. Hij wil heel graag bij andere parkieten zijn, en dat is bij ons niet zo goed mogelijk. Het liefst zouden we zien dat Goof in een volière komt, of dat hij in een huis komt waar veel andere parkietenvriendjes zijn. Zelf woon ik in Veenendaal, dat ligt precies tussen Utrecht en Arnhem in.



Goof is een lichtgrijze parkiet, een mannetje van ongeveer een jaar oud. Hij is semi-tam. Hij komt op je hand om eruit te gaan (zie video), en als je wat lekkers hebt is hij zeker niet te beroerd om dat zo uit je hand te eten. Hij zal alleen niet uit zichzelf naar je toe komen, en als hij er eenmaal uit is, wil hij ook niet echt meer op je hand. Het duurt een tijd voor hij aan een nieuwe situatie is gewend, maar als hij eenmaal is gewend is hij nieuwsgierig en onderzoekend. Hij vindt het fantastisch als je tegen hem praat - zolang er maar genoeg afstand tussen jou en hem is (of tralies), en hij speelt ook graag - maar het liefst is hij met andere parkieten samen. Bovenstaande foto is trouwens vandaag gemaakt, hij is net uit de rui.

Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=_KrOglJAJ5A



We hebben hem als tamme parkiet gekocht bij de dierenwinkel, waar hij al maanden zat en mee naar scholen ging enzo. Helaas bleek dat hij vooral erg bang was gemaakt voor mensen, en dat ie zo lief op je schouder bleef zitten omdat hij eigenlijk verstijfd van angst was. Over de maanden heen hebben we veel geprobeerd, maar echt heel tam wil hij toch niet worden. De belangrijkste reden: hij zit veel liever bij soortgenootjes! We hebben een andere tamme parkiet, Joep, en die stalkt hij de hele tijd. Joep wordt hier niet blij van en gaat ruzie maken, het is inmiddels zo erg dat Joep enorm protesteert als we de kooi van Goof open doen. Daarom laten we Goof steeds langer binnen de kooi, maar hij wordt daar heel gestrest van, en dat is ook zielig. Het is ontzettend jammer dat ze niet met elkaar op kunnen schieten! Joep is echt meer een einzelganger, waar Goof erg sociaal is. Hij zit momenteel veel naar buiten te kijken, naar de musjes - en daarheen te roepen. Als ik hem bij mij boven neerzet wordt hij ook niet gelukkig, hij zegt dan niets meer en gaat stil in een hoekje zitten tot hij weer naar beneden bij Joep mag zitten.



Daarom denken we dat het voor alle partijen beter is als Goof een nieuw thuis zal krijgen. Joep krijgt weer rust, en Goof krijgt aandacht van andere parkieten die hij zo graag wil. Ik vind het zelf ontzettend jammer en heb ook lang over deze beslissing nagedacht en veel geprobeerd, maar ik wil gewoon het beste voor Goof, en dat is helaas niet hier.



Dus mocht je op zoek zijn naar een heel schattig parkietje, laat het me vooral weten!



Groetjes,
Eressea

Eressea

Dit topic kan dicht, er is een nieuw huis gevonden voor Goof! Voorlopig in ieder geval, het is nog even afwachten of het klikt met de andere parkiet van het nieuwe baasje, maar ik heb er veel vertrouwen in :)