Staartveren kwijt.

Gestart door NYCbalder, december 15, 2014, 00:06:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

NYCbalder

Beste en lieve parkiet liefhebbers.

Toen ik mijn parkietje ( Wifi kreeg ) was hij al gekortwiekt. Ik hoopte dat hij na de rui weer zou gaan vliegen maar dat doet hij helaas niet. Desondanks heeft hij het naar mijn idee onwijs naar zijn zin. Loopt de hele dag los in huis, huppelt alle kanten op en lult de oren van m'n kop. Hij terroriseert nn hond... Die bijna bang van hem is en als ik hem roep komt hij als een hondje naar me toe gerend. Super tam dus: iets te.. Want hij is ook gek op mijn voeten. Ik ben er inmiddels wel aan gewend dacht.. ik waarschuw ook Iedereen die binnen komt om op hem te passen want hij gaat gewoon letterlijk op je voeten zitten. Nou is het mezelf vanmiddag toch overkomen. Ik ben op zijn mooie lange staart gaan staan en hij rende weg en alle staartveren lagen daar????????. Hij rende weg piepte een paar keer en na een 10 minuten kwam die toch weer enthousiast naar me toe.. Hij zit nu weer lekker in mijn nek te kriebelen en knuffelen dus denk dat het tussen ons 2 wel weer goed zit.. Maar vind het er toch heel naar en anders uitzien.. Mijn vraag is dus eigenlijk.. Komen zijn staartveren
weer terug door deze situatie en kan hij ooit weer vliegen. Het ie toch ruim een jaar geleden dat hij is gekortwiekt en hij is naar mijn idee al minstens 1 keer of 2 keer id rui geweest maar hij probeert het niet eens... Wie kan hier antwoord op geven....

grasParkiet2

#1
Hoi, als de staartveren er uitgetrokken zijn groeien ze meteen weer aan. Zorg dat die goed eet en want staartveren kost nogal wat.

Verder zou ik graag een foto van de vleugels willen zien of die al slagpennen heeft? Soms hebben mijn vogels die ook al maar weten het zelf niet tot ze 'vallen' en fladderen en dan voelen dat ze weer kunnen vliegen. Dus als je zeker weet dat zijn veren terug zijn kan je hem laten hoppen naar je hand voor iets lekkers en dan steeds verder. Of op je vinger zetten en dan snel naar beneden dan vlappert die ook en voelt die dat die kan vliegen.

Ik hoop dat het helpt.

(Even begrijpbaar gemaakt.)