Gevaar van Teflon

Gestart door Sanne, december 18, 2014, 11:58:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sanne

Goed dat de telegraaf hier nu ook aandacht aan besteedt:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23466941/__Gourmetten_levensgevaarlijk_voor_vogels__.html

Hopelijk scheelt dit een hoop zieke en dode parkietjes met de feestdagen.

Kleintjes

Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Fijn dat de Telegraaf hier aandacht aan besteed!  :)


grasParkiet2

Nu hopen dat meer mensen er ook iets mee gaan doen. :)

Kleintjes

Voor degenen die FaceBook / Twitter of dergelijke hebben:
het artikel kun je delen via de button. Hoe meer verspreidt, hoe beter :D
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

dapje

Wij gourmetten altijd met kerst. Maar wij zetten de parkietjes met de volière in de gang met de deur dicht. Als we klaar zijn met eten luchten we eerst de kamer voordat we ze terugzetten. ( in de gang zetten we wel een extra kacheltje bij) Ik moet zeggen dat ik wel kook met teflonpannen. Heb echter altijd de aftuiging aan en laat nooit een lege pan op het vuur. Is fondueen dan wel goed vroeg ik mij af. Dan heb je wel een vette lucht.

Iris7

Volgens mij valt de lucht van fondue in het niet bij giftige teflondampen. Vergelijk het een beetje met de lucht van een snackbar en een brand waar asbest bij vrij komt.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

gugakip

Het is zeer jammer dat er zo weinig info over gegeven wordt. Toen wij enkele jaren terug onze eerste grasparkieten in huis haalden, had de persoon die er ons meebracht van de veiling, er nog nooit over gehoord dat het schadelijk was. In boeken las ik trouwens al vaker dat ze vaak in de keuken gezet worden en dat de parkieten dat fijn vinden. Dat ze zouden gaan eten wanneer de mensen ook aan tafel gaan... Gelukkig wordt er eindelijk wat aandacht aan besteed!

dapje

Eigenlijk altijd de parkietjes op de gang gezet met gourmetten. Verder met koken niet. Goed de afzuigkap aan. Parkietjes staan ver van de keuken. Al jaren zo gedaan. Moet zeggen dat we vroeger ook met de parkiet in de kamer gourmette en dat parkiet 14 jaar is geworden. Maar nu sinds jaren al voorzichtiger. Vraag mij nu af of een steengrill wel kan. We gebruiken dan gewoon niet de pannetjes en de vogels gaan zo wie zo op de gang!