geluiden van een parkiet

Gestart door 4 leaf clover, december 09, 2014, 13:05:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

4 leaf clover

Ik hoor mijn parkiet, Suzie, wel (leuke) geluiden maken...maar ik weet niet wat het betekent!

Er staat op sommige sites beschreven wat voor geluiden ze maken en wat de betekenis is. Maar ik wil die geluiden HOREN! Dadelijk denk ik dat ze bang is terwijl ze vrolijk is, bijvoorbeeld.

Is er ergens een site met geluidsfragmenten van een parkiet met daarbij de beschrijven wat het betekent?
heb zelf al wat gezocht op youtube maar kan het niet vinden  :-\

Samm

Ik denk dat je, je daar beter niet mee bezig kunt houden.. De reden geef je zelf al aan je maakt je druk terwijl dit niet nodig is :)
Als je, je parkiet langer hebt leer je zelf de geluiden te herkennen.. Brabbelen is relaxen en schreeuwen zijn ze het ergens niet mee eens en heel hoog fluiten roepen ze elkaar hier of roepen ze mij omdat bijvoorbeeld het water op is :)
Mijn tip is ga eens goed luisteren en kijk dan naar haar gedrag en houding zodat je zelf leert kennen welk geluid ze doet bij welke houding, dat ze dus tevreden is of totaal niet.

Kleintjes

Knarsen met de snavel, met (half) gesloten oogjes is dat ze tevreden zijn.

Ik meen dat er al iets van op 't forum staat, over geluiden van grasparkietjes. Via de zoekfunctie zou je dat kunnen vinden.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

josva

#3
Ik was hier zelf ook al mee bezig, parkieten pakken zelf geluidjes op van elkaar maar ook van jou en leren het ergens mee te asocieren. Bijv. Als ik er een dicht bij me mond hou hoor ik een kus geluidje. Als ze aandacht willen hoor je tegenwoordig een kusgeluidje (of ze zijm met elkaar bezig en kussen ze elkaar)

Mijn mannetje kan ook al lachen als ie iets leuk vind (of heel ondeugend is... hahaha..hoor je dan) wat ook leuk is is dat het mannetje al weet dat hij een parkiet is "ik ben parkiet(-je) en dat zij ook al een parkiet is "dat is parkietje" al hoor je de hele dag grotendeels parkietje. Ik zal wel een video plaatsen wanneer ik er 1 kan maken zonder parkiet voor de camera

Of als ze eruit willen roepen ze naar mij. Als ze kort krijsen willen ze dat de ander niet te dichtbuj komt of juist meer aandacht. Luid krijsen dat ze er niet mee eens zijn. Piepen als ze erg bang zijn voor iets. Etc.