Niet tam maar moet naar dierenarts

Gestart door Heleenj, november 18, 2014, 10:49:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heleenj

Hallo,

Een parkietje waarvoor ik sinds kort voor zorg wil ik meenemen naar de dierenarts. Dat is aankomende donderdag al. De parkiet durf alleen van een afstandje van trosgiers te eten dat ik vast heb, maar heb pakken om in de reiskooi te doen word wel lastig.

Ze gaat vast gillen en bijten.
Weet iemand hoe ik haar het beste erin kan krijgen?
Ben al bang dat als ik haar vast heb dat ik mijn hand niet terug krijg door dat kleine deurtje. :-\

josva

Je zou gewoon de kooi mee kunnen nemen en deze in een auto kunnen zetten. Als je geen auto hebt lijkt mij de regeotaxi een goed idee. Als je echt met het openbaar vervoer moet en hem echt zou moeten pakken, niet bang zijn om hem in de kooi te pakken. Rustig met de hand naar de parkiet die van je hand wegfladderd (met een handschoen, niet te vergeten anders kan hij bang worden van handen)

Het is makkelijker om een klein doosje in het kooitje te doen waar je hem eerst in doet om hem vervolgens daarna over te zetten in een transport kooitje.

Heleenj

Met een handschoen is wel een goede tip, dankje!:)

Mijn vervoer is mijn eigen brommobiel. Tegelijketijd neem ik mijn 2 grote konijnen mee die beide in een aparte katten transporter zitten, dus die kooi erbij zou teveel zijn. Ik heb zo'n transporter speciaal voor parkietjes. Misschien kan ik die eerst in de kooi plaatsen en de parkiet erin te doen. Dan is er ook geen kans van ontsnapping denk.

josva

Dat kan ook als deze in de kooi zelf past

Heleenj

Het lukte erg makkelijk, het was niet moeilijk om maar te pakken te krijgen en ze beet niet. Ze kwam zelfs laten nog op mijn hand zitten en eten. De parkiet is gezond en nageltjes zijn geknipt. :3 Ze is alleen aan de magere kant maar dat komt wel goed.

Samm

Super fijn om te horen! Lekker genieten van je vriendje!