schelpenzand of houtsnippers

Gestart door Tweety007, november 28, 2005, 21:05:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tweety007

sorry maar ik wil niet eigenwijs zijn maar kun je ipv vogelzand geen houtsnippers pakken dat werd mij verteld door de dieren winkel dat kost 3.00 voor 6 kg dus het is ook goedkoper  :P

groetjes maikel en mijn nieuwe parkietje henkie

Deesjebeesje

Citeersorry maar ik wil niet eigenwijs zijn maar kun je ipv vogelzand geen houtsnippers pakken dat werd mij verteld door de dieren winkel dat kost 3.00 voor 6 kg dus het is ook goedkoper  :P

groetjes maikel en mijn nieuwe parkietje henkie
[snapback]17519[/snapback]

Ja, je kan dit doen, echter: houtsnippers nemen geen vocht op (ervaring komt van tamme ratjes die ik heb gehad) en het vocht in de poep komt dus gewoon in de bodem van de kooi terecht. Bovendien kan het behoorlijk gaan stinken, terwijl vogelzand meestal anijs bevat en dus de vieze geur camoufleert.

Tweety007

CiteerJa, je kan dit doen, echter: houtsnippers nemen geen vocht op (ervaring komt van tamme ratjes die ik heb gehad) en het vocht in de poep komt dus gewoon in de bodem van de kooi terecht. Bovendien kan het behoorlijk gaan stinken, terwijl vogelzand meestal anijs bevat en dus de vieze geur camoufleert.
[snapback]17528[/snapback]

bij mij stinkt dit niet hoor ik maak het kooitje ook iedere week schoon :P

Annika

hier gaat het ook perfect met houtsnippers, hetzelfde als voorheen met mijn ratten! Dus volgens mij geen probleem mits je maar naar behoren schoonmaakt!

Deesjebeesje

#4
Okee, dan had ik zeker supersmerige ratjes :lol: Ik heb alleen zelf niet zulke goeie ervaringen met houtsnippers...en bovendien ruikt schelpenzand gewoon lekkerder :lol:

Mensen let op dat we niet beginnen chatten
Dit doen we in de daarvoor voorziene chatroom
Gr safrena

Pam

Hallo Maikel,

Ik gebruik ook houtsnippers. Persoonlijk vind ik het veel netter uitzien.
Denk er wel aan dat je Henkie een apart bakje geeft met grit (of meng het door het voer) want dat zit natuurlijk niet verwerkt in de houtsnippers en "onze" vogeltjes hebben grit nodig.

Groet Pam
Toedels Pam en Willem

Annika

CiteerDenk er wel aan dat je Henkie een apart bakje geeft met grit (of meng het door het voer) want dat zit natuurlijk niet verwerkt in de houtsnippers en "onze" vogeltjes hebben grit nodig.
[snapback]17585[/snapback]

inderdaad: heel slim om nog even bij te vermelden!