Kerst met een parkiet

Gestart door 4 leaf clover, november 15, 2014, 17:57:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

4 leaf clover

Ja, ik weet het! Die ene man is NET het land in en ik ben al bezig met die andere oude man haha!!

Ik zou best graag wat tips willen om een veilige kerst voor mijn parkiet.

Ik heb al wat niet-breekbare-dingetjes gekocht voor in de boom. Stel dat Suzie rond gaat vliegen en in de boom belandt, wil ik niet dat ze gewond raak door een scherf van een gesneuvelde bal!

De dingetjes op de foto heb ik vandaag gekocht bij de Zeeman...en maar 1 euro in totaal betaald!!  ;D

Het rietenhartje kan ik ergens ophangen, zodat ze erin kan schommelen als ze los vliegt in de kamer.

Samm

Parkiet zoiezo uit de boom houden, nep en echt zijn beide giftig!
En gourmetten ook zeker niet doen in dezelfde kamer :)

4 leaf clover

Dan hou ik haar in de kooi tijdens dit soort dagen :)

en gourmetten zal toch niet gebeuren....krijg toch nooit visite

Samm

Nja als ze er verder niks mee doet kan ze er best uit hoor! 3 moeten er hier niks van hebben en 1 is er perongeluk in beland en vond het wel prima bovenin de boom maar toen ik hem eruit heb gehaald is die er nooit weer in geweest.

Sara

Met kerstbomen is het inderdaad oppassen geblazen. Heb echter ook nooit parkietjes gehad die interesse toonden in de kerstboom. Hier wordt de kerstboom zo ongeveer tijdens de week na Sinterklaas gezet en pas in januari afgebroken, dus zo staat hij zo ongeveer een maand, maar dat lijkt me echt te lang om een parkiet niet los te laten vliegen. Ik zou hem gewoon los laten vliegen, maar zorgen dat je alles in het oog kan houden en bekijken of er interesse in de boom getoond wordt. Als dit laatste het geval is kan je nog je parkiet er uithalen en op een 'leukere' plaats zetten (bijvoorbeeld zijn parkietenspeeltuin of bij zijn favoriete speeltjes op een andere plaats) zodat de interesse van je parkietje op iets anders dan de boom gevestigd wordt.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Parkieten-Freak

Mijn (inmiddels overleden) parkiet Croky had in zijn beginjaren uitsluitend interesse in het optuigen van de kerstboom.
Na enkele jaren was dat lolletje eraf, hij heeft er eigenlijk nooit meer naar omgekeken.  ;) Hij vond het prima zo.


Kleintjes

Ik heb er zelf eigenlijk nog nooit een uit de boom hoeven plukken. Pino (en de andere parkietjes ook, uiteraard) kregen wel hun eigen (vogel veilige!) kerstballetjes aan de kooi (tja, blinkde bolletjes zijn nu eenmaal leuk ;) ).

We hebben altijd gezorgd dat we in de buurt waren als de parkietjes los waren zodat we meteen konden 'plukken' als 't nodig was of als er iets viel, de parkietjes dus nooit zonder toezicht gelaten.
Ik vind 't super dat je vooruit denkt, ook met 't oog op de veiligheid "voor het geval dat" er iets valt of wat dan ook. Super!!

Tegenwoordig heb ik deze zorgen niet, aangezien deze 'huismussen' hun kooien niet meer uit willen, of 't moet al per ongeluk gebeuren :p
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

4 leaf clover

Ik heb mijn parkiet bijna 3 weken maar is nooit uit de kooi gevlogen...nou ja, 1 keer ontsnapt maar dat was ook eerst en laatste keer. Was zelf ook een beetje in paniek toen dat gebeurde.

Gelukkig zijn er onbreekbare dingen te koop met extra korting bij de Zeeman, dus ik kan er nu even erop vooruit :)

Samm

Goed dat je er zoveel rekening mee wil houden top!
En dat vliegen komt vanzelf is die er aan toe is, of niet je hebt ook huis/kooimussen :)

4 leaf clover

Ik zal het ook niet heel erg vinden als zij niet door het huis wil vliegen....ook met het tam maken, dan maar geen tamme parkiet :)

Samm

Zelfs parkieten die graag in de kooi zitten kan je een leuke band mee opbouwen! Heb je al geprobeert trosgierst bij de kooi te leggen dan je zo haar nieuwsgierigheid wekt?
Mijn eerste parkietje heb ik ook 2 maand alleen gehad, en die begon pas actief te doen en te vliegen toen we z'n maatje op gingen halen, dus misschien komt het doordat die alleen is dan hebben ze meer tijd nodig ze hebben namelijk geen steun aan elkaar.

4 leaf clover

Heb inderdaad geprobeerd trosgist op het dakje van de kooi te leggen maar ik denk dat ze het niet ziet.

Misschien dat het wel handig is om een maatje te zoeken, maar heb geen geld voor een grote kooi  :(

grasParkiet2

#12

4 leaf clover

Inmiddels me boom parkiet-proof opgetuigd :) Suzie is er nog niet erin gegaan  ;D