2 parkieten tam maken

Gestart door silvya, november 11, 2014, 15:09:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

silvya

Hoi ik heb een vraag heb nu 6 weken 2 parkieten maar willen helaas niet tam worden omdat ze alleen maar bij elkaar blijven. Als ik ze eenmaal heb gaan ze bijten en willen ze weer terug naar de ander wat kan ik doen. Ik heb sinds gister een andere tamme parkiet van iemand anders er bij gezet om te kijken of ze daardoor uit elkaar gaan maar dit helpt ook niet echt. Heeft iemand tips

Samm

Als ik ze eenmaal heb? Hou je ze vast?
En of je er nou 1 of 10 hebt, tam maken is lastig en kan soms zelfs een jaar duren dus na 6 weken kan ik me voorstellen dat ze nog niks van je moeten weten je bent namelijk heel groot en eng voor hun snapje :)
Wel kan het makkelijker zijn 2 parkieten tam te maken want met z'n 2en durven ze meer.

JudithO

Ik heb er ook 2. En ik vind het tam maken van hen samen echt wel prima. Ik merk dat ze snel jaloers worden als de één wel trosgierst durft te halen en de ander niet. De achtergebleven parkiet komt dat een paar keer dichtbij en uiteindelijk komt hij er ook bij zitten.

Tam maken kost enorm veel tijd. Het verschilt ook per parkiet hoe lang het duurt. Sommigen zijn met een maand tam, anderen na een jaar, en sommigen komen nooit vrijwillig op je schouder o.i.d. zitten. Het ligt ook aan het karakter van je parkiet en hoeveel tijd jij erin steekt.

silvya

Dank jullie ik ga er mee aan de slag en geef ze de tijd!