help parkiet valt glimmende dingen aan

Gestart door grasParkiet2, november 09, 2014, 08:59:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

grasParkiet2

Deze parkiet komt van een mevrouw van marktplaats die te veel weg was schat van een beest is in maart 2014 geboren. Is tam zegt een paar woorden vliegt door het huis komt op de schouder. dus best tam. Maar nu komt het zodra iemand de afstandsbediening, of telefoonpakt of iets anders wat wat glimt komt hij er op af en valt dan aan en bijt. Als je hem er van af haalt komt hij nog eens zijn gram halen bijt en vliegt weg. Zo ook vandaag bij het lezen met de ereader. Gisteren was ik er om dit eens ze zien want ik dacht dit valt wel mee. Maar nee hoor met de afstandsbediening op tafel kwam, waar de parkiet bij zat keek hij naar mij (terwijl ik er niet eens aan zat of in de buurt was) vloog naar me toe beet me en ging weer naar de afstandsbediening.
Dit is dus een groot probleem, en we zitten er al aan te denken hem een ander goed tehuis te willen zoeken. Heeft iemand hier een oplossing voor.

Alvast bedankt

Samm

Weet je zeker dat het geen ekster is haha?
Denk dat ze het beschouwd als haar eigendom, wat ik zou doen is haar iedere keer als ze bijt de kooi in doen.. Dan zal ze uiteindelijk snappen dat ze zich zelf in de vingers snijd.

Heleenj

Denk dat ze eraan moet wennen of op een andere kamer moet staan, maar neem aan dat de laatste geen optie is. :P

Ayurveda

#3
Hier ook zo

Ze valt niet zo zeer aan maar gaat het wel zitten bijten. Als ik haar weg zet bijt ze mij niet maar geeft wel aan 'rot op'

Ik blijf haar weg zetten en op een gegeven moment stopt ze van zelf.