grasparkiet los laten vliegen?

Gestart door 4 leaf clover, november 08, 2014, 08:51:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

4 leaf clover

Moet ik mijn parkietje eerst tam maken en dan pas loslaten? Zij is nog niet echt tam en vandaag pas begonnen met op 1 vinger zitten.

josva

Ik liet ze gelijk los vliegen na de eerste dag, al is het geen aanrader ze moeten eerst in de kooi gewent zijn.

maarja dat gaat lastig als ze de kooi weten open te maken.

Iris7

Je kunt ze altijd laten vliegen, tam of niet tam.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Samm

Los vliegen kan na 3 dagen, dan weten ze wat hun huis is (de kooi) en dat ze hier uiteindelijk weer naar terug moeten om te eten en te drinken.

4 leaf clover

Ik zal morgenochtend het deurtje open doen en kijken wat ze doet.

Ik moet wel zeggen dat ze 1 keer is ontsnapt en dat ze tegen de ramen knalde. Wilde haar met blote handen vangen omdat ik het zo zielig vond dat ze tegen de ramen knalde, maar met blote handen ging niet. Wel met een theedoek heb ik haar kunnen vangen en in het kooitje neer kunnen zetten.

Samm

Daar heb je zeker veel van geleerd zoiets is schrikken zeg!
Ramen afdekken en stukje bij beetje meer zichtbaar laten worden en nooit meer vangen met een theedoek, überhaupt niet vangen, ze gaat uitzich zelf als ze honger heeft en anders proberen haar op een stok op te laten stappen of de kooi voor haar neus houden.

4 leaf clover

Was zeker schrikken! Was ook zo plotseling en wist niet wat ik moest doen, dus zo maar opgelost.

Maar wanneer is het beste om de parkiet voor het eerst los te laten? Ochtend of avond?

Samm

Nja s'avonds zien ze veel minder en heb je de kans dat die buiten de kooi gaat slapen.. Dus smorgens beste optie.

Iris7

De ochtend is ook slim voor als je parkiet niet terug in de kooi wil, dan hoef je niet tot diep in de nacht op te blijven. :)
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

4 leaf clover

Op het moment is al bijna 3 kwartier het deurtje open van de kooi, en ze is nog niet gaan vliegen. Ze is aan het chillen, maar lijkt ook bang te zijn voor het open deurtje. Misschien omdat ze een keer per ongeluk is ontsnapt en tegen de ramen aan vloog dat ze bang is om eruit te gaan.

Ik kan haar wel eruit laten lokken, maar ik wil haar ook niet dwingen.

Samm

Zoals je zelf aan aangeeft niet dwingen, pas als zei eraantoe is, ook al is dat pas over 2 weken.

4 leaf clover

Citaat van: Samm op november 11, 2014, 10:01:35
Zoals je zelf aan aangeeft niet dwingen, pas als zei eraantoe is, ook al is dat pas over 2 weken.

Ook al zie ik dat ze in de chill-stand zit, haar koppie is iets naar achter alsof ze vol afschuw zit

Samm

Hmm dat is vreemd.. Als ze hier in die houding zitten dan hangen de kopjes juist naar voor.. Heb je een foto gemaakt?

4 leaf clover

Ging moeilijk met foto maken...viel te donker uit....ik zal het de volgende keer een foto plaatsen als ik het weer opmerk