aan het ontspannen?

Gestart door 4 leaf clover, november 07, 2014, 20:03:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iris7

Het andere speeltje ligt op de bodem, parkieten houden meer van de hoogte.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

4 leaf clover

Citaat van: Parkieten-Freak op november 09, 2014, 21:23:14
4 leaf clover: het is een leuk speeltje maar aan het blauwe lintje kleven wel risico's.
Als het parkietje hierin verstrikt raakt, kan hij/zij zichzelf ophangen.

Ze heeft al 2 keer het lint doorgebeten....ik las ook ergens dat ze paperclips leuk vinden, dus maar ophangen met een paperclip!
Ik zal het andere speeltje dan ook wat hoger hangen  :)

Kleintjes

Paperclips zijn zeker leuk - maar scherp!
Koop gewoon 'n bolletje sisal touw, is ongevaarlijk als ze er aan kangen (en dat duurt lang voordat dat stuk is), geen chemicalien of andere viezigheid. Alleen, net als met alle touwjtes en speeltjes, opletten voor losse stukjes - die moet je er af halen of geheel verwijderen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

4 leaf clover

Sisal-touw gekocht bij de Action, speeltjes opgehangen en nu is Suzie aan het ontdekken  :)

josva

Als de snoepstok leeg is en hij hangt bovenin de kooi hebben ze ook een speeltje. Ik heb 5 afgekloven snoepstokken in de kooi waar mijn parkieten lekker mee zitten te zwaaien de hele dag. Daarnaast zijn de kamerplanten een leuke klimbezigheid alleen het duurt wel eenhalf jaar om ze te leren dat ze er niet van mogen eten en dan nog is het opletten dat ze het niet doen. Maarja parkieten zijn ook een beetje eigenwijze vogels dus het hoort er gewoon bij.

Kleintjes

Slim dat je sisal gekocht hebt :) Is veilig, natuurlijk en erg practisch ;)

Citaat van: josva op november 14, 2014, 00:20:55
Als de snoepstok leeg is en hij hangt bovenin de kooi hebben ze ook een speeltje. Ik heb 5 afgekloven snoepstokken in de kooi waar mijn parkieten lekker mee zitten te zwaaien de hele dag.
Klopt, vinden de meisjes hier ook erg leuk om mee te spelen en aan te knagen. Let wel dat je deze staven neit te4 vaak geeft, zitten veel suikers in en dat is niet goed voor je kleine vriendje.

Citaat van: josva op november 14, 2014, 00:20:55Daarnaast zijn de kamerplanten een leuke klimbezigheid alleen het duurt wel eenhalf jaar om ze te leren dat ze er niet van mogen eten en dan nog is het opletten dat ze het niet doen. Maarja parkieten zijn ook een beetje eigenwijze vogels dus het hoort er gewoon bij.
Simpele oplissing: Of je zet de planten weg, of je zet planten in huis die veilig zijn ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

4 leaf clover

En nep-planten? Zou dat veilig zijn?

Ik merk wel dat Suzie nog niet aan de mineraal-blok heeft geknabbeld...nog even geduld hebben?

Samm

Ligt eraan of het diervriendelijk materiaal is en hoe dik het is of ze er makkelijk doorheen komen.. Als de planten van plastic zijn is het prima speeltjes zijn immers ook van plastic gemaakt maar als ze er stukjes af kunnen knagen is het weer wel gevaarlijk.

Mineralen blok knagen ze alleen aan als het nodig is, extra kalk.