Beschadigde Veer?

Gestart door miriam, november 28, 2005, 21:45:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

miriam

Sinds 13 okt heb ik pino toen was hij +- 7 weken oud.
Nu weet ik niet meer of hij dat toen ook al had maar het lijkt alsof bij zijn staart de langste veer iets beschadigd is beetje gerafeld. kan dat komen nog vanuit het nest ????
Weet iemand of het iets is of wachten op een nieuwe veer,als hij maar nix heeft.
Verder doet pino niet alsof er iets is net zo druk met spelen.

Alvast bedankt
miriam&pino


[verwijderd door de beheerder]

Parkieten-Freak

De veer wordt vanzelf vervangen door een nieuwe. Soms zien oude staart veren er een beetje "rafelig" uit, maar dat komt na de rui vanzelf weer goed!!!


miriam

:) gelukkig maar in ieder geval Bedankt

Chantalleke

#3
Hoi Miriam,

Onze Billy heeft ook zo'n lelijke staart. Alle veren uit haar staart waren rafelig. Waren inderdaad. Ze is nu zo erg in de rui dat ze geen staartje meer heeft  :P Haar staartje bestaat nu uit twee korte, ook wel lelijke veertjes, maar dat gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker. Net als bij jouw pino  :)
In de rui zal hij er misschien even nog veel minder mooi uit zien, maar daarna.... Pino wordt vast het mooiste parkietje dat er is!

Groetjes,
Chantal

B & V

Hallo,

ik wou wat zeggen.
Als je parkiet ziek is dan komt er geen nieuwe.
Ik dacht dat ook erest hihihi.
Okey dit was het Doei Doei.
Heel veel groeten van m`n parkieten en van mij.

Chantalleke

Gelukkig zijn de meeste parkietjes niet ziek en worden in de ruiperiode gewoon de meeste veren door nieuwe vervangen! ;)
Niet gelijk bezorgd worden dus! Ons Sjefke heeft toen hij kleiner was in zijn eerste rui ook zijn staart verloren. En nu heeft hij een supermooie lange staart :D Zonder staart zijn parkietjes in het begin een beetje stuurloos en hebben ze moeite met het bewaren van hun evenwicht. Maar ze wennen er snel aan hoor.

Groetjes,
Chantal

miriam

nou bedankt voor de info.... en volgens mij is ie in de reu...er vliegen allemaal kleine witte donsveertjes door zijn. kooi. verder denk k niet dat ie ziek is.
Daar heeft pino het veel te druk voor. hij is de hele dag aan het spelen met zijn klim ringen en zijn favoriet; BELLETJES, hahah als het maar geluid maakt.

Bedankt liefs