Herplaatsing grasparkietje

Gestart door Valkentov, november 04, 2014, 11:01:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Valkentov

Goedenmorgen,

Ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Kayleigh, een 22 jarige student uit Antwerpen. Ik heb 2 tamme valkparkieten en een semi-tam grasparkietje. Met het grasparkietje heb ik enkele problemen. Ze is altijd gewend geweest om een grasparkiet-vriendje te hebben, maar deze is overleden anderhalf jaar geleden. Ik vond het zielig om ze alleen in een kooi te laten zitten, dus ik heb haar destijds, op advies van een 'vogelkenner' (waar ik nu mijn twijfels bij heb), bij  mijn valkparkietjes in de kooi gezet. Voor een lange tijd ging dit goed, maar vooral de laatste paar maanden zit ze voornamelijk de valken te pesten. Denk aan: poten bijten, staart bijten, verhinderen dat ze kunnen eten, etc etc. Ze is dus redelijk dominant, terwijl mijn valkparkietjes echte softies zijn.

Aangezien ik niet in de gelegenheid ben om nog een grasparkietje voor haar aan te schaffen en ik het te zielig vind worden voor mijn andere vogels, ben ik op zoek naar een nieuw huisje voor haar. Het liefst ben ik op zoek naar een volière waar ze in terecht kan. Ik weet dat het nu het verkeerde moment is om een binnenvogel in een volière te plaatsen, maar als ze er in het begin van de lente terecht kan, is dat ook prima.
Ik denk dat ze ook kan worden gehouden met andere grasparkietjes, mits het niet zulke softies zijn als valkparkieten... Tevens een belangrijk gegeven is dat ze gewend is om uit de kooi te komen.. Enkele dagen in de kooi kan ze nog wel aan, maar als het te lang duurt zal ze dat zeker laten merken...

Meer informatie over Timmy (grasparkiet)
- Waarschijnlijk een pop, nooit laten testen, maar ze heeft een beetje roze bruinige neusdoppen.
- Rond de 4 jaar oud
- Semi tam: dit wil zeggen dat ze niet graag aangehaald wilt worden, maar ze wel bij je komt zitten - om je te pesten dus... ze houdt ervan om aan je haar te trekken enzovoorts...  :P
- Foto op aanvraag.

Met vriendelijke groet,

Kayleigh