Zingen

Gestart door M!ssy, oktober 27, 2014, 17:28:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

M!ssy

Heee iedereen,

Wie kan mij vertellen wanneer een parkiet begint met zingen? Mijn schatje zingt alleen mee als ik een video opzet van een zebravink die gaat badderen! Verder reageert hij op geen een video (zelfs niet van grasparkieten)

Alvast thankss

Samm

Sommigen doen dat nooit.. Parkietjes kunnen er aanleg voor hebben en anderen niet.
Sommigen kunnen het binnen een aantal weken of maanden, anderen beginnen er na 5 jaar pas mee.

bart8008

Hey Missy,


Beloon je de parkiet ook als je die aan het zingen is?


M!ssy

Hee Bart8008,

Hij eet nog niet echt uit mijn hand dus hem direct belonen lukt dan niet. Wel geef ik hem trosgierst zodra hij naar me heeft geluisterd (en op de stok zit en toevallig eten wil)


josva

Ik weet dat ze als die van mij blij is dat hij begint te praten en brabbelen koppie knikken enz. Ik heb er nog een die alleen maar chilpt en af en toe hoor je wel iets maar dat is echt zachtjes

ook als ze gaan slapen hoor je meer gepraat dan zang

M!ssy

Vanochtend is hij uit zich zelf even gaan fluiten! Alleen hij lijkt nu erg zwak/rustig. Heb hem nog geen week, maar ik vind het zelf niet zo lekker idee dat ie nog niet eet.. wel ligt er eten op de grond en hangt er trosgierst.

josva

Parkieten zijn erg kieskeurig kwa eten. Sommige eten alles wat hun baasje ook eet.

mijn parkieten eten de meeste zaden, maar eentje  houdt niet van eivoer. Ook pallets geprobeerd maar dat aten ze allebij niet.

Het kan best dat je parkietje iets eet. Als je ze net hebt zijn ze best verlegen en bang dat ze pas gaan eten als hij alleen is. Dit komt door de stress. Geef het even wat tijd, parkieten moeten erg wennen en dat gebeurd niet allemaal binnen een dag. Het heeft bij mij ook een maand geduurd voor mijn eerste parkiet een ander geluid liet horen dan het gechilp. De ander heb ik net 3 weken en begint nu pas met korte momenten van de dag met maken van geluid.

zover ik weet zijn parkieten traag met leren, vandaar dat ze niet alles napraten wat wij zeggen de hele dag. En een parkiet moet zich op zijn gemak voelen voordat hij gaat fluiten.