andere parkiet bij mannetje van bijna 8

Gestart door NevSly, oktober 28, 2014, 17:33:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

NevSly

Hallo allemaal,

ik heb nu een 7, in januari 8 jaar oud mannelijk grasparkietje. ik heb de eerste paar jaren veel aandacht aan hem besteed en hem vaak uit de kooi gehaald. toen mijn oma stierf kregen wij haar hond waardoor hij een tijdje bijna niet uit de kooi kon maar die is inmiddels  overleden en we zijn nu weer langzaam aan het opbouwen met het parkietje uit de kooi halen maar ik ben lang niet meer zoveel thuis als eerder.

nu bedacht ik me, misschien is het leuk om een tweede parkietje aan te schaffen zodat hij minder eenzaam is. Kwetteren doet die als de beste en hij is goed tam. maar aangezien hij al bijna 8 jaar geen andere parkiet gezien heeft weet ik niet of dat een goed idee is.

kun je een nieuw grasparkietje bij een al 8 jaar oud mannelijk grasparkietje zetten? zo ja, hoe zou ik dat dan het beste aan kunnen pakken zodat het niet mis gaat? en is het beter om een mannetje of een vrouwtje erbij te zetten?

mvg


Iris7

Je kunt er prima een nieuw parkietje bij zetten. Let wel op of ze gaan ruziƫn. Het maakt niet uit of je een man of pop erbij zet.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

grasParkiet2

Je kan ook altijd kijken of je een oudere grasparkiet kan adopteren ergens. Zi is de nieuwe vogel niet te jong/druk voor hem en zijn ze meer van hetzelfde leeftijd

NevSly

oke heel erg bedankt voor jullie reacties! ik heb misschien al een kameraadje gevonden!