Dunne kruipertjes

Gestart door Ayarea, oktober 28, 2014, 17:06:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ayarea

Ik heb al 2,5 jaar twee kruipertjes, ze hebben de megabacterie toentertijd overwonnen (bij de kweker droegen ze dit al bij zich gelukkig was ik op tijd) en ik kreeg het compliment van de VA dat ze in zulke goede conditie zijn. Nog steeds MB vrij. Toch zijn ze over al deze jaren echt heel mager (vooral het bonte kruipertje). Ze eten goed en drinken (wat ze erg veel doen) ook goed, ontlasting is ook prima. Ook al voer ik trostgierst, eikrachtvoer bij ze worden niet dikker. Het borstbeen is duidelijk voelbaar. Mijn andere parkieten zijn gewoon netjes op gewicht, behalve deze 2. Is het iets specifieks voor kruipertjes dat ze mager zijn (of blijven)? Ze krijgen allemaal hetzelfde aan voer + supplementen (vruchten/ insectenpaté/ pellets/ eikrachtvoer en xtravital gemengd met hoogwaardig parkietenvoer) en de kruipertjes soms een extra schep, door het water krijgen ze oregano/ appelazijn/ kruidenelixer met appelazijn en ook niet altijd, vaak krijgen ze gewoon water zonder iets extra's erdoor heen, omdat ik van mening ben dat teveel ook niet goed is. Ik ga op mijn gevoel af qua wat ik ze in het water geef en tot nu toe *klopt op hout* werkt dit prima. Grammen hou ik al lang niet meer bij, omdat twee van mijn parkietjes overleden waren aan parasieten en qua grammen perfect op gewicht zaten, maar toch sterk vermagerd waren (wederom borstbeen goed voelbaar). Iemand nog tips? Suikerproducten krijgen ze hier niet. Als ze al snoepstokken krijgen is het eens per jaar, maar liever trostgiers.



Achterin Lucca die nagenoeg kaal is en Tico op de voorgrond. Sinds de insectenpaté lijkt het iets beter te gaan qua bevedering, maar nog steeds niet zoals het hoort.

PS:"Voor degene die sceptisch zijn op PBFD hier zijn ze op getest (tweemaal) en dit was negatief. Polyoma heb ik niet laten testen i.v.m. kosten en PBFD leek me belangrijker om uit te sluiten.