hoe tammer krijgen

Gestart door Parkietjesfan98, oktober 05, 2014, 13:55:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkietjesfan98

hallo allemaal,
ik heb een mannetjesparkiet chico.
ik heb hem zo ver dat hij op mijn hand komt zitten maar dan moet er wel voer op liggen.
hoe krijg ik hem zo ver dat hij vrijwillig bij me komt zitten en naar me toe vliegt?
ik hoor zo veel leuke dingen over grasparkietjes, zoals dat ze naar je komen/kusjes geven/op schouders zitten.
kunnnen jullie uitleggen hoe je dat aan een parkietje leert?
groetjes

Kleintjes

Kijk eens in andere topics, zoals deze klik
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkietjesfan98

die had ik al gelezen.
daar gaan ze tot aan (op de hand zitten.)
maar dat doet mijne al. ik vroeg hoe je hem zo ver krijgt dat hij vrijwillig bij me komt zitten en naar me toe vliegt?
en kusjes etc.

Samm

Hoelang heb je, je parkiet?  Want als je het forum goed hebt gelezen dan weet je dat dit ook een jaar kan duren nog ligt aan jou manier van toenadering en het karakter van het vogeltje

Parkietjesfan98

hoi,
ik heb hem 3 weken en ik ''train' hem 4 keer per dag

Samm

Oké je parkiet zit dus eerst nog in de 'wen' fase.. Zoals ik al zei, het kan een jaar duren een parkiet tam is, kan ook sneller uiteraard.

kees073

Ik mag niet klagen, heb m net een dag mijn Rocky en zit nu al op mijn hand en laat zich graag aanhalen. :)

Samm

Dat komt omdat je parkiet in 'shock' is door de verhuizing, laat hem/haar even een week in de kooi en met rust laten en daarna beginnen met langzaam benaderen.. Lees aub eerst de site door want als je, je nu al opdringt kan het zijn dan je jaren bezig bent met je parkiet nog om 'm tam te krijgen.