tam of uit voliere

Gestart door grasParkiet2, oktober 22, 2014, 13:52:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

grasParkiet2

Hoi allemaal, het gat hierbij niet om en grasparkiet maar een pyrrhura. Maar denk dat het op hetzelfde neer komt.

Ik wil namelijk een vriendje voor mij tamme vogel halen. Alleen heb ik nu de keuze uit een 1,5 jaar oude tamme vogel. Of bijna 1 jaar oude vogel uit een voliere.

Ze zitten bij mij binnen dus wil ze wel tam hebben maar de vorige keer dat ik een tamme haalde schreeuwde die alles bij elkaar omdat die dus niet was opgevoed in huis. Ook moet ik deze keuze maken omda ik een bepaalde kleurslag wil.

Dus mijn vraag heeft iemand hier een vogel uit een voliere waar die ander gedrag ziet en toch tam is?

ParkietLover_XOXO

Ik heb er 4 uit voiliere 2 zijn super tam en 2 niet het verschilt denk ik per parkiet

JudithO

Ik heb er 1 uit voliere. Hij moest wat wennen, maar hij is nu bijna tammer dan mijn andere parkietje. Het maakt denk ik wel verschil of ze vroeger al iets handtam zijn gemaakt als baby, dat was bij de mijne wel het geval.

RobV


Ik heb eens bij een volière op een kinderboerderij een heel tam parkietje door het gaas 'aangehaald'.
Dat beestje was zelf op mijn vinger afgekomen toen ik deze door het gaas stak en was bijna niet meer weg te slaan.
Het moet wel een heel tam diertje zijn geweest bij zijn vroegere baasje, ik neem maar even aan dat dit parkietje vroeger als huisdier werd gehouden en niet door zijn leven als volière-vogel zo tam is geworden.

Even zo goed had ik dit niet verwacht.