iemand ervaring met een kruipertje?

Gestart door viro, oktober 21, 2014, 19:59:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

viro

goedenavond
morgen kan ik een lief parkietje ophalen waarvan men het vermoeden heeft dat hij de kruipersziekte heeft.
nou heb ik geen andere parkieten en zocht ik alleen maar een parkietje om tam te maken voor in huis voor de gezelligheid.
mijn vraag is, is een kruipertje een vogeltje die gewoon verder een lang leventje kan hebben zonder allerlei gezondheidsklachten?
is het alleen maar het feit dat hij niet kan vliegen? want dat vind ik niet erg, maar een vogeltje die misschien veel ziek is lijkt me niet zo'n goed plan om in huis te halen..
Daarom zoek ik hier iemand die bijvoorbeeld al een tijd een kruipertje heeft en mij zijn/haar ervaring hiermee kan vertellen.

Parkieten-Freak

Kruipertjes zijn verder niet ziek en net zo lief en vrolijk als andere grasparkietjes. Ze kunnen alleen niet of nauwelijks vliegen.
Als je meerdere parkieten in huis hebt, raad ik de aanschaf af. Als je geen parkieten hebt eb ook niet van plan bent om er meer te kopen, dan kun je het gerust in overweging nemen!   :)
Er zijn zeker forumleden die ervaring hebben met kruipers, ik hoop dat ze massaal op jouw oproep reageren!