engels parkietje gezocht net uit blok, goed gekweekt en gezond

Gestart door sylviaschot, oktober 21, 2014, 13:12:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sylviaschot

Hallo vogelliefhebbers,

Ik zal me even voorstellen ik ben Sylvia 30 jaar en heb mijn hele leven al parkieten. Momenteel heb ik Chico alleen nog. De linker op de foto. Kort voor mijn vakantie is mijn kleine vogeltje Chippie overleden. Na zes keer dierenartsbezoek en contact te hebben gehad met hedwig ter horst wist mijn kleine vriendje het niet te winnen. Het vermoeden was een aangeboren afwijking. Hij is dan ook maar 1 jaar geworden. Chippie is bij toeval op mijn pad gekomen toen hij als jong vogeltje (vermoedelijk 6 weken) bij een vogelopvang binnen werd gebracht, waar ik werk als vrijwilliger. Hij vond snel zijn draai en was altijd erg aanwezig. Ongelofelijk hoeveel verdriet en leegte dit achterlaat.
Momenteel ben ik opzoek naar een nieuw vriendje voor mijn Chico en voor mijn vriend en mezelf.

Ik ben dan ook opzoek naar een jong engels parkietje net uit blok. Voorwaarde is dat hij goed gefokt is. Dus geen inteelt. En door liefhebbers dus niet door broodfokkers. Het zou mooi zijn als hij regelmatig in contact is geweest met mensen en dus niet bang is. Hopelijk heeft iemand een jong vogeltje om ons vogelgezin weer compleet te maken.
Ik ben veel thuis, ben veel met ze bezig. Mijn vogels worden niet gekortwiekt, want vogels horen te vliegen.
Wil je even kijken hoe ons parkietje Chico zijn dag doorbrengt en wil je gewoon even genieten van een gestoord lief vogeltje. Kijk dan even op youtube;''parkiet chico lekker gek''. Er staat nog een filmpje op van hem met baby Chippie. We hadden Chippie toen net en Chico was direct weg van hem. Lief om te zien.

lieve vogelgroetjes,

Sylvia