Vraagje over laatste nestje

Gestart door selma74, oktober 17, 2014, 14:19:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

selma74

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over ons laatste nestje wat we hebben gehad.

In het begin, toen het eerste eitje uit is gekomen op 4 september, deed ik iedere dag een nestcontrole. Op de 2de of 3de dag bleek dat er een kleintje op de bodem van de voliere lag, hoogstwaarschijnlijk is een eitje aan de buik van de moeder blijven plakken, waardoor het eitje op de bodem is uitgekomen. We hebben het kuikentje terug gezet in het nestblok, zou de moeder het eitje uit het nest hebben gegooid omdat er iets mis was, dan zou dat wel nog een keertje doen. De 3 kuikentjes ontwikkelden zich prima, zowel qua groei als verenpak krijgen. Rond 5 weken heeft de eerste het nest verlaten, en nu, bij 6 weken de laatste, en juist over deze maak ik me wel zorgen. Het parkietje kan namelijk niet vliegen! Het lijkt net alsof de vleugels gekortwiekt zijn, en het einde van de (halve) staart is heel hard. Hij eet nog niet echt zelfstandig, en "piept" nog vaak als mama in de buurt is. Bovendien is het net alsof er nog donsveertjes door z'n veren uit komen, het sluit niet mooi aan....
Zou het kunnen zijn dat dit parkietje een kruiper is, of zou het ermee te maken hebben dat hij toch een behoorlijke val heeft gehad? Het koppeltje heeft voorheen ook al een nestje gehad, toen waren er verder geen problemen.  Is het trouwens verstandig om deze kleine apart in een kooi te zetten? Ik ben bang dat ie zich niet zal gaan redden in de grote voliere... Ik ga proberen 1 of 2 foto's erbij te zetten.....

Alvast bedankt!!