Croky is ziek :-( ernstig ondergewicht, tips gevraagd om bij te komen

Gestart door Audrey, oktober 16, 2014, 01:22:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audrey

Heel erg bedankt voor de links Sara, ik ga ze morgen grondig doornemen!

Het afraden van het aanzuren van drinkwater vond ik ook wel raar, daarom dat ik een soort van compromis gesloten had door hem continu aangezuurd te geven en enkele keren per dag de kans om wat gewoon water te drinken. Maar misschien is het toch beter om altijd aangezuurd water te geven...

Vanavond hadden we spaghetti (volkoren pasta met zelfgemaakte saus zonder vlees en zonder zakjes en zo) en daar heeft Croky een heel klein beetje van gegeten, normaal is hij er dol op. Hij dook wel vol overgave in het zakje met geraspte kaas, ik heb hem maar even laten begaan, hij had al een tijdje geen kaas meer gegeten.

Het gekookt zaad werd enthousiast onthaald en hij lijkt ze iets beter te kunnen pellen. Ook vond ik nog een zakje onkruidzaad, dat lijken me wat kleinere zaadjes en ik heb er een bakje mee gevuld. We kunnen maar proberen  :)

Audrey

Nou ja, en dan tik je de werkzame stof van Fungizone in combinatie met de ziekte in in google (Amphotericine-B megabacterie) en lees je dit: http://www.vogelcafe.nl/archive/index.php/t-42709.html
Dit is hetzelfde, maar dan meer in forumform en aangenamer te lezen: http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?42709-middel-tegen-megabacterie-!!!/page9

Wie niet het hele topic wil lezen, ik vind vooral deze reacties om even bij stil te staan:
- Van den Broeck Alfons op 28-10-2013, 11:32 en op 29-10-2013, 07:31
- florino op 03-11-2013, 00:39, op 03-11-2013, 22:44 en op 04-11-2013, 22:03
- gert bronkhorst op 04-11-2013, 22:40
- De laatste twee reacties, blijkbaar zou Hedwig van der Horst weet hebben van een japans onderzoek naar de invloed van aangezuurd drinkwater op megabacterie.

*zucht*  :-\

Parkieten-Freak

Tip: Amfotheracine B en Fungizone zijn wel degelijk werkzaam. Hou vast aan wat je vogelarts voorschrijft en vaar niet blind op wat op de diverse fora geschreven wordt.
Mogelijk wordt aangezuurd drinkwater op dit moment door je dierenarts ontraden omdat dit de werking van het geneesmiddel negatief beinvloedt.

Citeerblijkbaar zou Hedwig van der Horst weet hebben van een japans onderzoek naar de invloed van aangezuurd drinkwater op megabacterie.
Met "blijkbaar" kun je niet zo veel.
Vraag het haar gewoon. Stuur haar een mailtje en formuleer kort en bondig je vraag! :)


Audrey

Ik twijfel ook niet aan de fungizone, maar heb het wel gegoogled om na te gaan hoelang het medicijn meestal gegeven wordt. Dit omdat Croky het maar 10 dagen moet nemen en ik de indruk had dat dit nogal kort is. Morgen is zogezegd de laatste dag van de behandeling, maar ik heb een afspraak om 18u.

Het ging me vooral om de tegenstrijdige meningen ivm het aanzuren van het drinkwater. Ik weet inmiddels niet meer of ik er goed aan doe of niet.

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar om Hedwig van der Horst zomaar te mailen. Croky is niet bij haar in behandeling en ik ga naar een andere arts.
Ik vind het vervelend om zo gratis advies te vragen, terwijl ik haar niet ken...

Kleintjes

Citaat van: Audrey op oktober 21, 2014, 23:10:57
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar om Hedwig van der Horst zomaar te mailen. Croky is niet bij haar in behandeling en ik ga naar een andere arts.
Ik vind het vervelend om zo gratis advies te vragen, terwijl ik haar niet ken...

Dit vond ik ook moeilijk, maar Hedwig is erh vriendelijk en behulpzaam. Ze geeft graag advies en indien nodig regelt ze zelf onderzoek (in overleg met de eigenaar) en eventueel ook medicatie.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Audrey

Even een update, want we zijn gisterenavond naar de dokter geweest.

Die voelde dat Croky al duidelijk wat meer vlees heeft, en hij kreeg een vitaminespuitje. Keek daarna een beetje beteuterd naar zijn buikje  ::)
De behandeling met Fungizone mag gestopt worden. Ik moet die wel nog eens herhalen over een maand, en over een halfjaar. Enkel Croky dan, Sky en Toby hoeven geen herhalingsbehandelingen.

Vorige keer was de megabacterie duidelijk te zien in de ontlasting, nu niet meer.

Hij is uiteraard wel nog erg mager en zwak, maar de vogelarts vond het positief dat Croky erin slaagde te ontsnappen uit zijn kooi en zowat de hele kamer is rondgevlogen en overal ging neuzen. Vorige keer kon hij Croky onmiddellijk vastnemen, zonder veel protest. Er zit duidelijk al wat meer leven in, zei hij. Ook thuis doet hij meer moeite om te ontsnappen, maar vind het ook niet erg om terug in zijn kooitje te gaan, lekker onder de lamp.
Voorlopig dus blijven bemoederen (woorden van de arts  ;D) met de warmtelamp en lekkere hapjes. Zaadjes pellen komt wel weer, als hij terug wat meer kracht heeft.

Ook wel grappig om te vertellen: toen we gisteren gingen slapen leek het wel alsof Croky een nachtmerrie had. Hij zat met zij kopje in zijn veertjes heel schattig te piepen, klonk een beetje angstig. Volgens mij beleefde hij het doktersbezoek opnieuw. Beetje zielig, maar stiekem vond ik hem ook wel schattig  :)

Audrey

Terug een gram afgevallen...  :'(

Ik vind het zo zielig. Hij heeft HONGER en kan die honger niet stillen. Zit overal rond te scharrelen op zoek naar voedsel. Ik heb even een apart topic geopend onder 'Voeding' voor de specifieke vragen die ik hierrond heb.