Zwanger in de herfst?

Gestart door mirandacakir, oktober 13, 2014, 01:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mirandacakir

Hoi!

Ik denk dat er al wel een topic over zwangerschap is maar ik ben zo in paniek dat ik er snel maar een aanmaak.
Ik ben in de zomer op akantie geweest en toen heeft iemand op mijn parkietje gepast. Het gastgezin had ook een parkiet en ze hebben samen losgelopen. Mijn schoonzus heeft de parkieten ook zien paren.  Maar dat was dus ergens in augustus.
Zou het kunnen dat mijn parkiet zwanger is?  Ze knaagt continue aan het papier op de bodem van haar kooi en is heel erg onrustig. Ze is ook heel schichtig. Ook vind ik haar wat dikker. Maar ja. Als je op alles gaat letten dan ga je jezelf allemaal dingen aanpraten natuurlijk.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.  ::)


Kleintjes

Hoihoi,

je parkietje zou al lang eitjes gelegd hebben als ze berucht was geweest. Duurt bij parkieten slechts enkele dagen tot de leg, in tegen stelling tot de meeste andere diersoorten (waaronder onszelf) die 'n lange(re) draagtijd hebben.

Popjes knagen graag aan van alles, biedt haar dan ook sloop-speelgoed aan, zoals eierkartonnetjes en wilgen takjes.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

mirandacakir

Oké Dankjewel!

Ik deed voorheen altijd van die vitaminesticks in haar kooi. Maar ze maakt alles binnen een uur kapot en ze eet er ook niet van!
Ik zal inderdaad speciaal speelgoed kopen. Bedankt voor de tip!

Kleintjes

Speelgoed kun je ook zelf maken ;)

Ikzelf maak bijvoorbeeld 'slingers' van eierdoosjes. Ik knip / scheur de 'cupjes' van elkaar los, rijg er dik sisaltouw doorheen, balltje aan de onderkant, karabijnhaakje aan de bovenkant: Voila, snipperplezier voor de meiden - en heren :) (zal een dezer dagen 'n 'foto reportage' maken van hoe ik de slingers maak)
Is slechts een van de vele opties die je hebt om zelf speelgoed te maken ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

azalaia

Wie weet..... ;D Ik zou een vogelnestje in de kooi hangen  dat geschikt is voor parkieten om te zien wat ze er mee doet, als ze binnenkort eitjes legt en ze gaat erop zitten, dan  wordt het wel heel erg spannend of de eitjes bevrucht zijn.
http://www.seniorennet.nl/Pages/Huisdieren/Vogels/Grasparkieten/broeden_kweken_nestkasten.php
Ik ben heel benieuwd naar de afloop van dit avontuur....  :D Laat je het nog weten op dit forum?

Sara

Je parkietje is zeker niet 'zwanger'. Vogels worden  niet zwanger, vogels leggen eitjes en die eitjes moeten bevrucht worden, waarna ze gelegd zullen worden. Je parkietje draagt zeker geen bevruchte eitjes, want augustus is al te lang geleden. Een popje begint haar eitjes namelijk zo'n 8 dagen na de bevruchting te leggen. Als ze toen bevrucht was, was er dus al lang een nestje geweest. Zeker geen broedhokje in de kooi hangen dus. Het kan alsnog zijn dat je parkietje eitjes legt, maar deze zullen niet bevrucht zijn. Het komt immers vaker voor dat popjes beginnen met eitjes te leggen die niet bevrucht zijn, al zit er zelfs geen mannetje bij hen.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes