misschien een vrouwtje erbij!

Gestart door Parkietjesfan98, oktober 05, 2014, 14:02:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkietjesfan98

hallo allemaal,
ik heb een mannetjes parkiet van ±10 weken (3 weken bij mij thuis)
het gaat allemaal super goed. maar iemand zei tegen me dat het zielig is dat ik er geen popje bij doe.
is dit zielig?
want hij is heel vrolijk.
groetjes,

Kleintjes

Parkietjes zijn zwerm dieren, in 't wild vliegen en leven ze met honderden samen in 'n grote groep.
Parkietjes alleen houden, is geen goed idee. Uitzonderingen zijn er natuurlijk altjd, die 't helemaal niet erg vinden om 'n mensen-familie te hebben. Echter, de meeste grasjes (en vele andere vogels) hebben graag gezelschap van soortgenootjes.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkietjesfan98

ok dat begrijp ik maar ik zie hier al vaak staan dat een koppel niet erg aardig (als een stelletje) zijn naar elkaar.
en loop ik dan niet het risico dat hij niet close word met mij?

Samm

Dat heb je de verkeerde dingen gelezen, een parkiet word ook close met jou als je ze op de juiste manier tam maakt.
Weet je zeker dat je een mannetje hebt? 2 popjes zijn inderdaad vaak niet lief tegen elkaar, wil je anders een foto plaatsen zodat je het zeker weet?

Parkietjesfan98

dit is chico (mannetje bij mijn weet)
10 weken oud(daarvan 3 weken bij mij doorgebracht.)
dit is toch een man?
wat zou een popje voor een effect hebben op de band tussen mij en chico?
krijg ik hen(chico en het popje) even tam als dat ik chico alleen zou trainen?
en als ik een nestje heb zou ik dan 1jong kunnen houden?
groetjes
(hier volgen wat foto's)

Parkietjesfan98


Parkietjesfan98


Samm

Ja dit is een mannetje, wel lijkt hij al veel ouder dan 10 weken?
Met z'n 2e worden ze net zo tam hoor, dus ook dubbel zo gezellig!
Een nestje zou ik voorlopig niet aan beginnen, ten eerste omdat het seizoen er niet naar is, en je hebt zoveel kennis nodig dat je, je eerst wel een jaar mag voorbereiden enz.