tikken met de snavel

Gestart door josva, oktober 05, 2014, 00:15:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

josva

Hallo allemaal, niet echt een probleem het is eigenlijk best wel lief.

mijn parkiet tikt sinds kort tegen mijn vinger met de bovenkant van de snavel. Hij kan er erg in opgaan. Weet iemand wat hij probeert duidelijk te maken?

Kleintjes

Dit is baltsgedrag, hij is met je aan 't flirten. Hij ziet jou als de partner.
't Zou hem goed doen, als hij 'n parkietenvriendje / vriendinnetje erbij had.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

josva

Nou heb vandaag een vriendinnetje gehaald voor hem maar zij doet het ook alleen dan op me neus en niet op me hand

moet wel vertellen dat ik me net voel als een relatiebemiddelaar met deze twee

het zijn net mensen op dit moment.. hij wil haar en zij wil hem niet

ze is bijna niet weg te krijgen van mijn vinger tenzij hij haar lastig valt

ik ben bang dat ik haar terug moet brengen voor een ander.. vind het best wel sneu voor hem het lijkt er voor mij op dat ik hem buiten sluit vanwege haar

Samm

Omruilen voor een ander? Parkietjes zijn geen barbies om mee te spelen! Als jij bij je familie word weggehaald en bij een wild vreemde word neergezet moet je aan die persoon wennen dit is gewoon logisch.. Met parkietjes niks anders alle popjes zullen terughoudend zijn, je kan ze moeilijk blijven ruilen.

josva

Dat zij moet wennen kan ik begrijpen heb haar pas een dag
Maar het mannetje word er gefrustreerd van waarvan zij dus bang word en de kans niet krijgt om te wennen

moet wel zeggen dat de nacht goed is verlopen waar het mannetje zijn favoriete slaapplek aan haar heeft gegeven wat ikzelf al een hele vooruitgang vind

hijzelf is vanochtend een beetje gefrustreerd geworden, maar nu heb ik nog steeds geen antwoord op de vraag waarom een parkiet zachtjes met de snavel tikt (het baltsgedrag is toch anders, hij trippelt niet onrustig met de staartveren uit) zij doet het namelijk ook

zachtjes met de snavel ergens tegenaan tikken, daar gaat het mij om

grasParkiet2

Misschien zijn ze aan het uittesten wat je vinger en neus zijn door er tegen te tikken. Want hoe oud zijn ze? Misschien is die nog te jong voor balts gedrag?

josva

Citaat van: grasParkiet2 op oktober 10, 2014, 14:27:26
Misschien zijn ze aan het uittesten wat je vinger en neus zijn door er tegen te tikken. Want hoe oud zijn ze? Misschien is die nog te jong voor balts gedrag?

het mannetje begint net aan de pubertijd. Hij is nu 7 maanden precies. De winkel waar ik haar gekocht had zij 9 maanden maar ze heeft nog een witte neusdop en zwarte ogen zonder witte rand. Ik schat haar tussen de 2/3 maanden.

het mannetje vind het leuk om met me vinger te spelen af en toe, slaapt ook op me hand op 1 pootje met de kop tussen de veren en als hij wakker word gaat ie zachtjes met de bovenkant tikken. Misschien is het aandacht vragen of om te laten zien dat hij weer wakker is naar mijn vinger toe.

Het mannetje vertoont wel baltsgedrag tegenover haar dus heb ze tijdelijk uit elkaar zodat zij even de tijd heeft om te wennen

zou het misschien te maken hebben met aandacht vragen of uittesten wat voor reactie ze krijgen soms?

Samm

Dat tikken is zeker balts gedrag, en bij ons doen ze het ook bij extreeme vrolijkheid.
Als je ze uit elkaar houd wennen ze niet aan elkaar en kan je jaloers gedrag uitlokken naar elkaar toe.
Ga anders even de site goed doorlezen daar leer je heel veel van hoe je moet reageren in bepaalde situaties.

josva



Om duidelijkheid te geven over mijn vraag:

Kijk naar de geelgroene vogel (pop) deze houding, stilzitten en zachtjes tikken met de snavel.

De pop zelf is mijn vinger aan het uittesten door te happen, likken en zachtjes bijten. Dat is hetgene wat je op de foto ziet. Dat is niet wat ik bedoel. Het is dezelfde houding, maar dan met de bovensnavel tikken. De blauwe vogel op de foto doet dit als hij eventjes geslapen en uitgerust is.