Proberen te ontsnappen

Gestart door SamV, oktober 05, 2014, 14:28:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

SamV

Hallo,

Ik had al het e.e.a. nagelezen, maar kon geen bevredigend antwoord vinden.
Na een overleden parkietje heb ik nu een nieuw parkietje, een mannetje van 9 weken. Hij is nu precies een week bij ons en vertoont apart gedrag. Hij probeert alsmaar te ontsnappen, loopt veel over de bodem van de kooi door de tralies kijkend heen en weer, wurmde zich net vast in zijn voerbakje, ook probeert hij tussen het trapje van zijn voerbak en zijn voerbak zichzelf omhoog te wurmen.
Zodra ik met mijn hand in de kooi ga komt hij direct naar me toe om zaadjes / trosgierst te eten, maar ook probeert hij steeds vaker langs mijn hand de kooi uit te komen.
Moet ik hem nu juist loslaten en hopen dat hij rust vindt? Of moet hij gewoon even wennen aan de ruimte van de kooi? Hij komt namelijk uit een voliere.

Ik heb inmiddels zijn water en voerbak er maar af gehaald en het zaad even tijdelijk op de grond gestrooid, aangezien de winkels dicht zijn en ik niet meteen iets nieuws in huis kan halen. Heeft er nog iemand tips hoe ik de gaten van de bakjes dicht kan maken bij een big iza 3 kooi? Aangezien hij ook tussen het trapje en het plaatje door blijft klimmen.

Groetjes!

Iris7

Ik denk dat het helpt om een maatje voor je parkiet te nemen. Als je hem loslaat, zal hij wel wat minder 'hyper' doen.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).